Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-20, 08:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Ny flyglinje

Såg att LOT, det polska flygbolaget, börjar flyga på Aten. Intressant, då Ryan flyger Gbg-Warszawa för en billig peng.
Gjorde en spökbokning hos LOT och priset var helt ok, vilket däremot inte flygtiderna var. Mitt-i-natten-tider, som gör en lagomt mosig. Men det kanske finns fler att tillgå?

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2016-02-20, 14:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ny flyglinje

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Såg att LOT, det polska flygbolaget, börjar flyga på Aten.
Det blir fler och fler som flyger till Grekland. Jag läste för några dagar sedan att Ryan ska öka sina flighter till olika resmål i Grekland, bland annat Mykonos om jag inte minns fel.
Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 16:42
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Ny flyglinje

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Såg att LOT, det polska flygbolaget, börjar flyga på Aten. Intressant, då Ryan flyger Gbg-Warszawa för en billig peng.
Gjorde en spökbokning hos LOT och priset var helt ok, vilket däremot inte flygtiderna var. Mitt-i-natten-tider, som gör en lagomt mosig. Men det kanske finns fler att tillgå?

/Netwolf
Det är intressant att denna rutt annonseras som en nyhet, då LOT har flugit samma rutt de flesta somrar som jag kan minnas. Jag som gillar att åka iväg från Stockholm på sen eftermiddag eller kväll har flugit med dem att flertal gånger, ofta till väldigt bra pris. Framme i Athen har jag haft två olika upplägg, båda börjar med några timmars sömn på flygpatsen (kan ju bytas mot hotell om man är bekväm av sig).

Sen kan man antingen välja att ta en morgonbåt till övärlden eller också spendera dagen med diverse inköp inför en längre övistelse innan man tar eftermiddags/kvällsbåt till sin ö. Jag brukar sova ut på flygplatsen, äta lite frukost och sen ta bussen till Piraeus där jag köper båtbiljett och lämnar in mitt bagage till förvaring. Shopping i Piraeus eller inne i Athen, lunch t ex på Rakadiko i Piraeus och innan det är dags att gå ombord vid fyratiden på eftermiddagen. Mitt i natten kommer jag fram till min ö, utvilad och med allt jag behöver ha med mig!
Våga
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.