|
||||
|
||||
Sällskap 2006
Törs man berätta detta???
Här satt vi, Cia och jag, ensamma i varsin del av landet, men kylen full i mat som ska förtäras i morgon med goda vänner, men hungriga och sällskapssugna just i kväll... men helt utan lust att laga något för att äta ensam... Båda hade vi en påbörjad prisvärd bibba rött i skåpet. Vad gjorde vi då tror ni? Jo, bestämde att skala fyra potatisar var, skära dem i lagomt stora bitar, hälla olivolja på ett ugnsäkert fat, lägga potatisbitarna på det, salta och krydda och pressa rikligt med vitlök över. Ställa in i ugnen och vid pass 35 minuter senare lägga på skuren feta samt oliver. Efter ytterligare en stund sammanstrålade vi med varsin tallrik och ett glas vin vid datorn och avnjöt maten kommunicerandes via msn. Smaklig måltid och jamas och Cia sa Kali nånting. Senare Tack för en trevlig måltid och ut med hunden! Vad säger man? Är det enklare eller inte än förr...? |
|
||||
|
||||
Sv: Sällskap 2006
Alltså om jag var du hade jag nog registrerat ett nytt nick för att berätta det där. Och av ren barmhärtighet hade jag nog kallat Cia för Pia eller nåt.
Å andra sidan, jag har en nätkompis som brukar kräva att jag sätter mig vid datorn när hon ringer från bilen, för hon vill höra vad som hänt sen hon loggade ur senast |
|
||||
|
||||
Citat:
Ink: Du kanske vill va med nästa gång,du var ju "nästan" med när vi åt surströmming |
|
||||
|
||||
Ja, ska jag äta surströmming är nog förutsättningen att det sker virtuellt
Annars lät det väldigt gott med klyftpotatis med vitlök och feta! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Tyckte också att det lät jättegott Måste testa
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det där lät ju både gott och trevligt Virtuella träffar? tja, varför inte
Där kunde man ju hakat på och då hade jag delat med mig av nybakad focaccia med svarta oliver, feta, färsk basilika och rosmarin. Till detta hade jag även bjudit på sallad bestående av ruccola, färsk spenat och skivade tomater i lite olivolja //Zanét |
|
||||
|
||||
Vad är focaccia?
|
|
||||
|
||||
Focaccia är ett italienskt bröd, en klassiker, bakat på durumvete. Sambon hittade receptet i svägerskans bok "Bröd" skriven av Jan Hedh. Jättegott
//Jeanette |
|
||||
|
||||
Tänkte att det måste vara någon mystisk grönsak
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Man FÅR lägga ut receptet här Sen det är med virtuell måltid... man har inget att förlora på att vara öppen i sinnet |
|
||||
|
||||
Citat:
Receptet i Jan Hedhs bok är mycket mer omfattande och där finns också flera olika varianter, men jag orkade helt enkelt inte skriva av receptet, inte just nu i alla fall Sen det är med virtuell måltid... man har inget att förlora på att vara öppen i sinnet [/quote] Men visst, så är det ju Glömde säga tidigare att jag bjöd på rött vin också //Zanét |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
|