|
|||
|
|||
Serifos
Vi funderar på att åka till Serifos på våran ö-luff. Är det någon som kan ge oss lite tips om boende, (pris), stränder och sevärdighet? Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn i åldrarna 15 och 12 år. Hur tar man sig bäst dit? Vi har bestämt oss för Naxos, Koufonissi kanske då Serifos och sedan vet vi inte.
|
|
|||
|
|||
Sv: Serifos
Vet ju inte vart ni varit tidigare, men att byta Serifos mot Paros alt Antiparos tror jag skulle vara smidigare och minimera ert båtresande. Både två är fina öar. Vill man besöka Serifos så är det smidigt att planera en resa tillsammans med Milos och Sifnos. Då hamnar du i färjestråk så att man inte behöver byta färja och kanske lägga en hel dag på resande (ok kanske lite i överkant med tid men i värsta fall)
|
|
|||
|
|||
Vi funderar också på att åka till Serifos, men det verkar vara lite svårt och krångligt att ta sig dit från typ Naxos, Paros och öarna som ligger lite mer i mitten dessvärre.
Någon som hittar nåt bra alternativ får gärna höra av sig! /Alexandra |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag lägger mig i debatten här för vi tänkte ev åka till Sifnos från Paros, så jag hoppas verkligen att det funkar !! |
|
|||
|
|||
Apelsina, jag hoppas verkligen det, tack för tipset! Tittade lite nu, men det verkar inte finnas något i juni i alla fall när vi åker...Kanske uppdateras detta, vilket vi får hoppas på
/Alexandra |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det lär komma nya tidtabeller den 2 maj enligt välunderrättade vänner.
Eva |
|
|||
|
|||
Vad bra, då kan man titta lite mer då innan man åker
/Alexandra som lägger 2 maj på minnet |
|
|||
|
|||
Jag och mina barn åkte förra sommaren från mitten av juni båtluffarrutten Pireus-Naxos-Antiparos-Paros-Serifos-Pireus. Den färja vi åkte med från Paros körde först till Serifos och sen till Sifnos och Milos (i vilken ordning till dessa två öar vet jag inte). Paros-Serifos tog cirka 4 timmar vill jag minnas så det är inte alls krångligt. Båten gick 2-3 ggr per vecka, jag minns att vi åkte en tisdag.
På Serifos, min nya favoritö, möter campingens minibuss ankommande båtar och där hyrde vi ett billigt och bra rum med kylskåp. Trevligt och mysigt ställe som jag varmt rekommenderar! I år blir det ingen greklandsresa för mig eftersom jag ska renovera köket. Nästa år lutar det åt Serifos igen samt Milos eller Sifnos, kanske bägge beroende på hur länge vi har råd att vara borta. I fjol var vi ute i 3 veckor men så länge lär det tyvärr inte bli då.... Hälsn Pia Senast redigerad av inkfish den 2006-05-15 klockan 23:50. Anledning: för långt citat |
|
|