|
|||
|
|||
Fotbolls-EM i Athen, Koufonissi och Naxos..
Hej på er!!
Vi toklängtar till vår härliga öluff i sommar men är lite bekymrade över att missa Sveriges tre gruppspelsmatcher.. 😉 Första matchen är vi i Athen, andra på Koufonissi och den sista på Naxos.. Så nu ber vi er vana resenärer om tips på var ni tror vi kan se matcherna?? |
|
||||
|
||||
Sv: Fotbolls-EM i Athen, Koufonissi och Naxos..
Citat:
|
|
||||
|
||||
Sv: Fotbolls-EM i Grekland?
Närmsta taverna eller bar med storbilds-TV. Bara tala om att du är svensk, så kommer hela tavernan att heja på Sverige.
Karin |
|
|||
|
|||
Inga problem alls! Vid förra VM -turneringen minns jag en varm kväll i Naoussa på Paros, fullt med fotbollstokiga svenskar o även andra nationaliteter.
|
|
||||
|
||||
Till och med på lilla Agathonissi har jag sett Sveriges matcher.
|
|
|||
|
|||
Åååå det låter jättebra 😀😀👍🏼 Inget mer specifikt ställe?? Koufonissi är väl superlitet...
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Nja, på tavernor/restauranger/barer sitter engelsmän, fransmän, tyskar, italienare, belgare.... |
|
|||
|
|||
På Koufonissi rullades värsta storbildstv:n fram, och vi såg Uefacupfinal där ett år. Hos "Greklands äldsta servitris", har inte en susning om vad stället hette. Men jag tror Janne beskrev mat-plejset så i E-guiden. Ingen tv syntes innan, men strax före avspark kom den lilla charmerande tanten med den. Dä årner säj, som vi säger i Värmland.
Lena |
|
|||
|
|||
Inga bekymmer. Vi har följt mängder av mästerskap i övärlden, så du kommer garanterat att kunna se alla matcher.
Vi gjorde delar av den rutt under VM 2014 och på Naxos visades matcher bl.a. på Colloseo i Agios Prokopios och på Koufonissi bl.a. på en liten taverna i backen upp från hamnstranden mittemot sjukstugan/affären. Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
Sverige-Grekland 2008 var ett spektakel utan dess like på Naxos. Vi var på Scirocco vid lilla torget i Naxos stad och det var som att befinna sig i ett karnevaltåg på centrifugering Underbar upplevelse!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh zakka |
|
||||
|
||||
Citat:
MVH zakka |
|
|||
|
|||
Citat:
Förr i tiden var det annorlunda, då fanns det ett par ställen som hade tv för öborna tyckte generellt att turisterna skulle slippa störande oljud när de hade semester. När det var EM-final ställdes en av tv-apparaterna ut mitt på huvudgatan i byn och diverse stolar radades upp i biosittning för de som ville följa matchen. Medhavd dryck och förtäring skickades generöst runt i stolsraderna. Om jag minns rätt vann Frankrike det året till många turisters glädje. Våga |
|
|||
|
|||
Härligt! Vi vill absolut inte missa finalen! Fotbollstokar hela familjen.
|
|
|