|
|||
|
|||
Hyrbil Naxos
Hej!
Har nån erfarenhet av vilka biluthyrningsfirmor som finns i Naxos hamn. Vi anländer med färja från Kreta och tänkte ev. hyra en liten rackare för att ha. Vi bor mellan Stelida och Agia Anna och jag tror att man kan behöva bil för vårt boende. // Linnea |
|
||||
|
||||
Sv: Hyrbil Naxos
Vi har hyrt av olika, och har varit nöjda med alla, så jag kan tyvärr inte tipsa om någon specifik.
|
|
||||
|
||||
Ibland brukar de som hyr ut, hotell/studios ha något bra avtal med biluthyrare. Då kan man få ett bra pris. Det har bland annat Vaggelis på Hotel Agios Prokopios, så det kanske er studieägare också har.
Birgitta |
|
||||
|
||||
Du blir nog utan problem hämtad i hamnen av ditt hotell/rumsuthyrare. C:a 200 meter från Stelida går bussen var trettionde minut in till Chora samt till de bättre stränderna söderut (Plaka).
Bussnätet på Naxos är väl utbyggt. Biljetter och info får du längst till vänster = rakt fram från hamnpiren där båten lägger till. Och därifrån utgår också alla bussar. Det är enkelt och trevligt att ta sig runt med buss så om du inte skall åka runt på ön varje dag rekommenderar jag bussen. Men det finns massor av biluthyrare så det är inget problem... |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips, vi avvaktar lite så får vi se om vi behöver bil.
|
|
||||
|
||||
Ni kommer till många stränder och byar med buss.
|
|
|