|
||||
|
||||
Vilket väder!
Idag har vi haft samma temperatur som Aten. Nu är ju inte Aten samma sak som Karlskrona, men ändå. Har idag varit i en bokskog och njutit av vitsippsbackar och skirande boklöv. Så vackert!
Jag antar att många av er har haft samma väder i dag, och i helgen. |
|
||||
|
||||
Sv: Vilket väder!
Väldigt fint väder här också! Och det skall väl vara så i några dagar till, sen blir det lite ostadigare. I går var vi ute med båten på sjön och njöt och idag är det morsdag så vi har varit och ätit morsdagslunch, god mat i fin miljö. Så inte kan man klaga.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Tyvärr är det inte så kul för oss pollenallergiker - så man är lite kluven... I Finland, men inte i Sverige - vi får vänta till den 29 maj... /kimmen |
|
|||
|
|||
snabbskurning av altan,ut med trädgårdsmöbeln,middag ute med våra Jämtlandsvänner.
Vi brukar ta ut möbeln i början av juni och se till att ha filtar framme.Det här har vi inte upplevt på alla år vi bott här.32 grader i solen och 26 i skuggan i MAJ!!!!Lika bra att njuta,vet aldrig hur sommaren blir.Men....på torsdag bär det av till Gotland ett par dagar,sen två veckor hemma och sen till Samos i två veckor. Känns bara fint!!! Pia |
|
||||
|
||||
Här på Öland är det fantastiskt just nu, och det toppar vi med besök på grekrestaurangen Terazzen i Byxelkrok (med devisen "så nära Grekland man kan komma")
/Thoper |
|
||||
|
||||
Fantastiskt väder här på västkusten med. Just i detta ögonblick, 21:00, är det ännu sjutton grader och vi njuter ett glas rött på balkongen
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Mors Dag även här i Danmark idag (och i Australien!).
Själv har jag premiärbadat för säsongen här hemma både i går och i dag. Friskt och härligt, 15 grader fick jag upp termometern på (vindstilla och ganska långgrunt i Öresund). Så fint att se att Terrazzen är igång redan! |
|
||||
|
||||
Citat:
För övrigt så har vi fortfarande samma fina väder. Idag är det årets varmaste dag. |
|
||||
|
||||
Citat:
Idag har vi härligt "strandhäng" här! Gött! Thoper |
|
||||
|
||||
Hälsa från oss om du träffar henne igen.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Åh goaste vännerna Jeanette och Zissios som vi lärt känna genom KALIMERA!! Lissi |
|
||||
|
||||
Ja, Thoper, du får väldigt gärna hälsa från mig också (nu kommer det säkert hälsningar i långa rader till Jeanette och Zissios).
Det är några år sedan vi var på Terrazzen, men där är FINT! Och värmen håller i sig även här i DK, där jag bor. Fyra fina stranddagar har det blivit, rena semestern, och när jag slöt ögonen idag vid vattenbrynet, så kände jag nästan att jag var i Grekland! Sen gick jag ut i Kattegatt och då blev jag strax vaken och klar över var jag var någonstans, endast 13 grader var det i havet, det var KALLT, men det var också underbart klart vatten och EFTER badet kunde man bara njuta! I min barndom badade vi ALLTID i Trosa havsbad när det var pingst, det var nog inte mycket varmare då, kanske ibland. |
|
||||
|
||||
Och här i Umeå (eller, som vi är ute på skäret) vände det.
Idag var det plötsligt 8,4 grader från 25 igår. Men det ska gå söderut,,,, Men att se havet, känna den friska luften genom lungorna, inte se en människa och bara höra fiskmåsarna, överväger allt. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Vi har inte samma värme längre, men det är fortfarande sol och varmt, men inte som tidigare.
|
|
||||
|
||||
Ja, idag är det nog sista dagen med sommarvärme. Vi får ta nya tag nästa sommar - 2017!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi, nu I Aten |
|
||||
|
||||
Tvärnit för värmen – nu kommer blötsnön, skriver SVT. Lissi, stanna kvar i Grekland så kanske regnet uteblir. |
|
|||
|
|||
Men jag måste hem och tvätta innan Kretaresan!
Lissi- direkt från Kapnikarea I Aten. Superbra musiker i kväll.. |
|
||||
|
||||
NEJ, Lisa! Jag skulle just skriva att du FÅR INTE skriva och berätta om du nu går till Kapnikarea, men du hann före!
Längtan blir stor! "I Zaïta" tillbringade vi ju några timmar nyårsafton för ett antal år sedan, men det var i "I Zaïtas" källarlokal, som säkert har stängt nu på vår och sommar. Härligt att DU njuter av nostalgin! |
|
|||
|
|||
Marianne jag har lyssnat åt Dig också för det var ju Du och Jens som tog oss hit! Tack!!!!
Lissi |
|
|