|
|||
|
|||
Det kanske tar lite tid....
Det kanske tar lite tid innan folk hittar tillbaks hit från FB-kalimera, eller så kommer det att bli så här....mycket aktivitet där och lite mindre här..
Vore synd för FB-Kalimera i alla ära, men det är rörigt med all blandning av inlägg och jag saknar allt den aktivitet som fanns här. Fast nu är det ju sommar och alla är iväg på semestrar. Vi har betat av våra tre vår/sommarresor till Grekland och närmast väntar Blekinge, Mallorca och Normandie. Sen får jag njuta igen dryga månaden med avresa 17 septmeber med avresa till först Tinos och sen Syros och Pireus.....så åker jag hem och jobbar och tvättar och hämtar upp Claes , Sen åker vi i mitten av november till Aten/Pireus 10 dagar. Det har blivit tradition nu med novemberresa till Aten med omgivningar. Men sommaren här hemma är fin och Kalmar har MASSOR av gratisaktiviteter och konserter att njuta av. Idag blir det först kyrkogårdsteater där man får historien bakom några av namnen på gravstenar och sen lite senare alldeles vid närmsta torg från oss så ska Lisa Mysgovsky ha konsert kl 20. alldeles gratis, precis som varje tisdag och torsdag med olika artister. Hur har ni det runt om i landet i sommar?? Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Det kanske tar lite tid....
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Lissi |
|
||||
|
||||
Håller helt med. Facebook är säkert bra på sitt sätt MEN INTE som forum.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas flera Kalimerianer hittar tillbaka hit. Saknar många! /Kajja |
|
||||
|
||||
Håller helt med om FB inte är samma sak, men vi ska säkert få snurr på vårt forum igen. Tyvärr kan jag själv inte vara så aktiv som jag var tidigare, har ju en trasig rygg att ta hand om...
|
|
||||
|
||||
Men,men...finns det ingen som kan hjälpa dig med ryggen? Nu har du haft ont så länge.
|
|
||||
|
||||
Jag provar allt som jag kan hitta. Har snart gjort allt som finns, både här hemma och i Stockholm. När jag blir bra ska jag berätta om allt, och det är mer än vad jag trodde man kunde göra. En del har jag gjort via landstinget, och då kostar det inget (frikort), annat måste jag göra privat, och det är sannerligen inte billigt.
|
|
|||
|
|||
Tycker som någon tidigare skrivit att inget går upp mot forumet här på Kalimera. FB blir en aning rörigt, speciellt om man vill leta upp specifik info om något. Tråkigt med din rygg Janne! Hoppas du hittar någon lindring o att du blir bättre. Att smärtan blir hanterbar helt enkelt. Har du provat med remiss till smärtenheten på närmaste regionsjukhus?
|
|
||||
|
||||
Forumet är bra, Lättare att hitta info få hjälp med frågor m.m.
Men att Kalimera finns på FB tycker jag är kul med tanke på att många lägger upp så härliga bilder där! Hoppas din rygg blir bättre Janne, Vet vilket h*lv*te det kan vara. |
|
||||
|
||||
Men visst vil jeg tilbake HIT til kjære Forumet
Så BRA at det er åpent nå - det har vært stengt når jeg har sjekket tidligere... Jeg har funnet bare e n ting jeg liker bedre på Facebook, det er at det er så enkelt å legge inn bilder... Men alt er jo "ferskvare", mye fint å se..., men om man vil finne tilbake... |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Ja, det är trevligt med alla bilder och den snabba återkopplingen, men efter några dagar är gamla inlägg "borta". |
|
|||
|
|||
Ønsker deg (igjen) god bedring, Janne!
Mht til det som Lissi tar opp, tenker jeg at en årsak til lav aktivitet her inne er at folk ikke har fått med seg at forumet er åpnet på dagtid. Tenker det er en idé å legge den informasjonen inn øverst i det festede innlegget på Facebook-gruppen. Og om det er ok for deg Janne, kan jo vi som starter tråder her på Kalimera, legge ut linker til trådene på fb-gruppen. (Men jeg har glemt hvordan jeg finner direktelinker til Forumet....) Jeg liker Facebook bra, men infoen og innleggene der drukner raskt, her inne er det så mye enklere å følge tråder, finne eldre info etc. |
|
||||
|
||||
Jag är ingen FB:are, utan det är detta forum och inget annat som gäller.
Hoppas du får hjälp snart Janne, men vårdköerna är inte roliga i det här landet... /Netwolf |
|
||||
|
||||
Man får verkligen hoppas att folk hittar tillbaka hit och att FB-forumet i bästa fall kunde locka flera att bli aktiva även här. Som många här har påpekat så är det enklare att sätta in bilder på FB och då lockar det folk till att dela med sig av sina bilder när de är i Grekland. Och det är ju trevligt!
Men inget går upp mot detta "riktiga" Kalimera. Janne, jag hoppas verkligen att du skall få hjälp med din rygg! / Anne |
|
||||
|
||||
I´m back. Senast jag skrev satt vi på en taverna i Sitia på väg till Lerapetra via Kato Zakro. Alla drömmar om en Kalimeraträff light med Lissi och Ylva A grusades av intrånget. Vet inte ens om vårt meddelande nådde dem. Höll dock ögonen öppna efter Kalimera look alikes. Hittade inga förrän vi flera dagar senare kom upp till Nea Chora och sprang på Pollebosse. Från en känd taverna sändes hälsningar till Nilam och allt kändes bra igen.
|
|
|||
|
|||
Ja, det tog ett tag innan jag började leta mig tillbaka till Kalimera igen. Tyvärr är det ju alldeles för få som skriver på forumet. Facebook är inget för Ylva och mig, så om jag ska vara aktiv och fortsätta skriva blir det här.
Mysofix, vi fick inget meddelande, så det har "busarna" lagt beslag på! Återkom, det har Lissi lovat! / Jannis |
|
||||
|
||||
Hade ingen aning om att forumet var tillbaka ...
Janne! Antar att du sökt hjälp på fler ställen för ryggsmärtor men inte blivit bra. Om det är diskbråck eller spinal stenos tycker jag du ska kontakta Ryggkirurgen i Strängnäs. Känner flera som opererats där och blivit bra. Bland annat en bekant - 85 årig man - som på grund av smärta hade svårt att gå. Tre veckor efter operationen var han ute och promenerade- helt smärtfri. Senast redigerad av sjöborren den 2016-07-24 klockan 16:11. |
|
||||
|
||||
Kul att många börjar hitta tillbaka "hem". Dock har vi säkert tappat några på vägen, men förhoppningsvis lockat till oss några nyfikna, som kanske blir medlemmar. Dock kommer det att bli svårt att få upp takten, även fast det ökar med höstens intåg. Vad kan vi göra själva då?
Ja varför inte ta för vana att varje gg man är inne, kanske göra ett inlägg, eller bara svara med en smiley, för att visa att man uppskattar det folk skriver. Sen kommer det ibland helt nya ovana grekresenärer, med frågor som kan te sig en aning banala för oss. Men alla är vi barn i början, så låt oss hjälpa dem med svar istället för att bara skriva att detta är besvarat tidigare och finns att söka i forumet. Man ska känna sig välkommen på Kalimera! Har ni andra några tips på att få upp användandet? /Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Kanske inte v a r j e gång; blir nog alldeles för många då... |
|
|