|
||||
|
||||
Oväntad ledighet i Paleochora
Att byta jobb kan leda till att det blir lite ledighet emellan. En del av den ledigheten ska jag använda till ett veckobesök i Paleochora, känns lite lyxigt med en vecka som inte var tänkt, i år. ska bo på Ostria Rooms, vid sandstanden, nytt boende för mig. Ligger i samma hus som bageriet. Nån som känner till det? kommer att vara där vid fullmåne, meteroitregn och 15/8, Mariadagen, längtar....
|
|
|||
|
|||
Sv: Oväntad ledighet i Paleochora
ÅH så härligt det låter, både med resa och nytt jobb....Känner inte till Ostria Rooms men vill ändå säga LYCKA TILL!
Lissi |
|
||||
|
||||
Tack Lissi
|
|
||||
|
||||
Jag har inte bott där, men jag har faktiskt tittat på boendet. Det ser väldigt fint ut. Enkelt, men fint. Du får gärna återkomma med en recension.
/NW |
|
||||
|
||||
Det lovar jag Netwolf .
|
|
||||
|
||||
Citat:
4 år sedan. Jag var var arbetslös för första gången, drygt 50 år ung . För att hämta nya krafter och införa poitiv energi mitt i eländet beställde vi en restis till Kreta. Dagarna innan avresan fick jag ett telefonsamtal, gick på intervju och hade ett kontrakt i handen dan innan vi åkte. Det blev en av mina lyckligaste resor Där jobbbar jag forfarande kvar och stortrivs /Kajja |
|
||||
|
||||
Härligt, trevlig resa!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Ja nu börjar det så smått närma sig. Gör min sista arbetsdag på nuvarande jobbet. Sedan ledig tvåveckor, med avresa 12/8. Längtar
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Ja nu är resa igång. Landade en halvtimme före utsagd tid med Ryanair. Taxi till hotellet. Sitter nu på Röda cykeln o äter o intar den första ouzon, den är god, den . Imorgon blir det bussen ner till Pal.
|
|
||||
|
||||
Lyckliga du!
Birgitta. |
|
||||
|
||||
Ha en flott ferie
- n y t herlige Paleochora På min nedtelling til Pal står det 77 dager igjen |
|
||||
|
||||
Låter fint. Njut för fulla muggar!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Ja, det gör man ju alltid Sist var vi 50 min sen vid avresa och 10 min före utsatt tid vid landning
/Netwolf |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Ha det gott ramses!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag har det gott o hälsar till höger o vänster / Yvonne
|
|
||||
|
||||
Ser på en av Paleochoras web-kameror att det blåser även idag. Inte farligt va? Ha en fin Maria-högtid i morgon. Den kan vara trevlig trots att man inte är religiös. Och så har ni en Paleochora-fullmåne på torsdag! Birgitta. |
|
||||
|
||||
Jo, det är friska vindar, får väl se hur många dagar det håller i sig. Jag har frågat om det händer något speciellt i morgon i byn på Mariadagen, men det är enbart i kyrkan. Mer som en långhelg för gemene man. Idag ska jag vandra till Anidribeach, får hoppas jag inte blåser bort på vägen 🐳
|
|
|