|
|||
|
|||
Välja ö
Jag funderar på höstresan nästa år och har svårt att välja ö, så jag tänkte ta lite hjälp av er! Det jag önskar är mysiga badvikar och gränder och att det finns bra med restauranger (inte intresserad av partyliv) och affärer (shoppingen är inte så viktig men det är kul att gå och strosa i butiker). Det är också en fördel om det är enkelt att ta sig dit.
Jag har varit på dessa öar/fastland: Naxos (otroligt mysig), Amorgos (favoriten), Koufonissi (lite väl liten men otroligt fin), Samos, Ios, Kreta, Rhodos, Parga (också en favorit). Mvh Monica |
|
||||
|
||||
Sv: Välja ö
Hej Monica!
Jag tycket absolut du ska kika på Skiathos och Skopelos! Jättemysiga öar med många badvikar, fina restauranger och mysiga gränder. Extra allt!! /Kajja |
|
||||
|
||||
Jag föreslår Skopelos! Dock under förutsättning att du är beredd att endera transportera dig själv med moppe/bil eller att ta bussen till de mysiga badvikarna. Badet i Skopelos stad, där man utan tvekan ska bo, är inget att hurra för. Men resan ut till mysiga badvikar är inte lång. Och kvällarna i Skopelos stad är mysiga.
Masse |
|
||||
|
||||
Mitt förslag är också Skopelos, kanske i kombination med Skiathos. Det går charter till båda öarna, och de ligger nära varandra.
|
|
|||
|
|||
Tack så mycket för tipsen! Dom ska jag kolla upp!!Har ett par kompisar som nyligen var till Skiathos och dom var helt lyriska.
Mvh Monica |
|
|||
|
|||
Ta en kikk på Kefalonia.
En utrolig grønn og variert øy. Vi har pleid å bo i Lassi. Der er det nært fine strender, plenty restauranter og nært Argostoli som er hovedstaden dersom man vil shoppe litt. |
|
|||
|
|||
Tack! Kefalonia ser också helt fantastiskt ut! Kommer inte att bli enkelt att välja ö! Hur gör ni som reser till Amorgos? Hur många dagar i förväg beger ni er därifrån när ni ska hem?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är inte bara Kreta (Loutro och Agia Roumeli) vi har blivit inblåsta på utan även Amorgos. Så vi har lärt oss av erfarenheterna. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hur länge är du borta?
Är det en v så faller vissa öar pga transfer Rethymnion på Kreta är en höjdare, dock inga badvikar. Kefalonia är medd bra. Inga gränder i Turist orten Lassi Skiathos har allt du söker eller Skopolos. men på Skiathos är det närmare stranden |
|
||||
|
||||
Vi brukar lämna ön några dagar innan hemresan, och vi har stenkoll på vädret innan vi ska lämna ön.
|
|
|