|
||||
|
||||
Agios Georgios på 1970-talet
Jag går igenom massa gamla fotoalbum, och det är verkligen spännande. Idag hittade jag en bild från Agios Georgios beach på Naxos. Jag har inte själv tagit bilden, den fick jag av en vän för många år sedan. Bilden är från 1970-talet. Tyvärr vet jag inte exakt årtal.
Det är ganska stor skillnad mot hur här ser ut idag! |
|
||||
|
||||
Sv: Agios Georgios på 1970-talet
Älskar färgtonerna i de gamla fotografierna!📷🎨
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Ja verkligen jättestor skillnad! Vad roligt att se! Jag hade inte kunnat gissa det om det varit en bildgåta 😃 Tack för att du visade den.
|
|
|||
|
|||
Byggnaden som finns med på bilden, finns den kvar än?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag vet inte om byggnaden finns kvar. Har kollat igenom mina bilder, men hittar ingen från den vinkeln. Här är en annan bild där man ser att det hänt en del sedan första bilden togs. Bilden är tagen i november, därför är det så tomt på stranden. |
|
|||
|
|||
Det ser ju ut som det är en byggnad ända nere vid vattenkanten.
Den är kanske riven. Jag får ta mig en grundlig tur längs stranden i maj. Kanske är jag där då 😊 |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Är det det här ?
|
|
|||
|
|||
Jag tror inte heller att det är kvar...
Men vilket läge de hade! Strandnära 😃 Undrar om de sålde marken eller bara rev och byggde ett nytt hus längre upp från vattnet. Kanske någon Naxosbo som vet... |
|
||||
|
||||
Jag tänkte på det huset och letade upp en bild jag tog för några år sedan, men jag trodde inte att det var rätt hus.
Vi får helt enkelt skicka ner en reporter, och det blir du Pyttan. |
|
|||
|
|||
Ja tänk om man hade ett sådant skojigt jobb 😃
Lite "Kalle Blomkvist känsla" 😃 |
|
|||
|
|||
Jag tycker att det liknar surfstället Flisvos, som ligger lite längre bort. Visst är det en surfbräda i vattnet också. Jag har surfat där några gånger och kände, när jag såg bilden, att nu är det nog snart dags att dra till Naxos igen. Inte varit där på 5-6 år.
|
|
||||
|
||||
Flisvos ligger längre till höger, så det är inte det huset heller.
|
|
||||
|
||||
Jag tror att det kan vara Asteria som nu är ett hotell med bar. I början på 80-talet var det väldigt litet men i mitten av åttiotalet börjades det byggas ut.
Lena |
|
||||
|
||||
Så kan det vara. Måste kolla nästa gång vi åker dit.
|
|
|