![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ibland kan man undra hur man fungerar...rent mentalt
![]() Man kommer hem från en höstresa och DIREKT börjar man spåna efter vårresor ![]() Längtan blir så stor att man i ren desperation kollar på julresor till Gran Canaria, förlåt familjen, eller januari o februaritripper. När man lugnat ner sig lite inser man att solen, visst är den det samma, men det är ju Grekland man vill till! Nu..när man har bokat vårresan trodde att man/jag att jag kunde koppla av och bara längta!! Icke sa Nicke!!! Det kommer ju en HÖST åxå!! Mannen höjde båden på ett o två ögonbryn när jag en kväll avslöjade att i SEPTEMBER blir det Samos ![]() Javisst, det är jag som är reseplaneraren men det är han som får mig att välja annat än mitt älskade KRETA ![]() Han vill alltid se nåt nytt🙈 Det har han inte gjort jätte många gånger ![]() ![]() Läser på Kalimera om Thassoas...Dit vill jag ju!! Peloponessos...verkar helt fantastiskt!! I vilket fall blir det 2 resmål som vi inte bott på i år tack vare era tips här. Men nästa resa då jäklar...hmm..sorry...då blir det KRETA💖 / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Kajja.
Det är precis likadant här... Runt juletid spanar vi resor till Kanarieöarna, inte för att det är dit vi längtar. Vi vill resa, men blir inte tillfredsställda av att vistas där. Det känns ju inte lika "hemma" som Grekland. Så längtan är än större, när vi återvänder hem från andra länder. Spanar, spånar... kan bli en Thassos-tur till sommaren för oss. Men visst är det mysigt att leta och drömma också ![]() Lycka till!/Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej nickelena
![]() Kul att höra att det finns fler som oss! Vad som åxå är kul är när man får läsa om intrycken efter ett förstagångsbesök på ett resmål man är nyfiken på. Ibland är det ju åxå så att efter lite distans och eftertanke så ändras åsikten om resan. Så var det efter Skala på Kefalonia. Nu efter 8 år vill jag verkligen dit igen. Det trodde jag inte då! Lycka till med resan! /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Halloj!
Jag tycker ofta att längtan att boka en ny resa är som störst när man precis har kommit hem från en resa. Är vardagen så himla tråkig? ![]() ![]() Helena S ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst är det skumt?!
Kefalonia lockar inte alls en gång till(tycker vi...) än så länge ![]() ![]() Lycka till själv! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Även om jag tycker det är skönt och uppskattar allt vi har här hemma så känner jag en slags sorg när resan är över ![]() Därför uppskattar jag Kalimera så enormt mycket!! Här kan man prata med likasinnade och linda in sin lilla själ med lyckokänslor av alla reseupplevelser! /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tråkigt Kajja att du mår så dåligt när du kommer hem från en resa. Jag brukar för det mesta vara fylld av positiv energi och glädje. Men det kan snabbt försvinna här, tyvärr..
![]() Så kul att resa, jag älskar verkligen det! Helena S - som ska planera sommarens resa..... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Helena S:
Känslan är kort men intensiv! Jag är inget vrak precis ![]() Svårt det här med ord som sagt...😉 /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lösning på problemet:
Man bokar en resa innan man åker hem från Grekland. Det gör alltid vi. Då har man alltid något att börja längta till när man kommer hem. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det er ikke feil å være återvendare, kajja, det er jo det vi er alle her, egentlig ![]() Återvendare til HELLAS❤ |
![]() |
|
|