|
||||
|
||||
Grekiska Turistbyrån
Hej!
Är det någon som har varit i kontakt med dem? Vilken erfarenhet har du/ni då? Parga |
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska Turistbyrån
Ja, om du menar den i Stockholm, så har jag varit där ett par gånger. De huserar ½-trappa upp i ett gammalt hus ganska nära platsen där O.Palme mördades. Det är låst, så man måste ringa på en porttelefon, för att bli insläppt. Sen är det bara att be om de broschyrer och kartor mm, som man behöver. Jag har bara blivit trevligt bemött där.
Titti. |
|
|||
|
|||
Jag har också samma erfarenheter som Titti. Jag skulle tro att jag har 95 % av deras sortiment på broschyrer men jag måste säga att alla inte har något större värde. Det är en del tråkiga bilder här och där och text som känns gammal och dåligt bearbetad.
Men å andra sidan täcker de upp hela landet med de som finns att få + bra kartor. Trevligt bemött blir man, speciellt när man själv visar bra kunskaper. Hasse |
|
||||
|
||||
Jag mejlade en fråga till dem för flera veckor sedan men har inte fått svar. Det tycker jag är dålig service när man uppger epost som ett av sätten att kontakta dem.
|
|
||||
|
||||
Tack för era svar!
Jag ringde dem i går. Frågade om info om Epirus. Det finns ju dåligt med böcker om Epirus. Det var dåligt på turistbyrån oxå, men mannen jag talade med, skulle göra så gott han kunde. Det var ett trevligt samtal. Höra någon på "grek-svenska" och skvalande grekisk musik i bakgrunden! Att inte svara på mail är verkligen dåligt, men det kanske dyker upp något. Tänk att du har och göra med greker! Jag lär ju få vänta på brochyrer jag oxå. Kommer kanske hinna hem från Parga innan! Hälsningar, Jenny |
|
||||
|
||||
Igår fick jag broschyrer från Grekiska Turistbyrån. Jag hade ju frågat om info OM Epirus, fick info om Aten och Peloponnessos! Så kan det gå....
Mannen på turistbyrån kanske inte hittade något om Epirus, men ville inte att jag skulle bli utan! Har jag vägarna förbi Stockholm, ska jag ta mig ett besök personligen och se vad som finns. Det kanske är att rekommenderas?! Jenny |
|
||||
|
||||
Citat:
Jenny |
|
|||
|
|||
Jenny !
Jag ska kika i min broschyrsamling hemma om jag har broschyren om Epirus, vet att jag fått med den hem fö rngt år sedan. Om möjligt kan jag avvara den, hämta en ny åt mig själv eftersom jag brukar besöka turistbyrån en gång per år (vår) och kolla efter ev. nya. Jag har c:a 1 kilometer dit........... Hasse Citat:
|
|
||||
|
||||
Du är en pärla du! Jag skulle bli mycket tacksam! Det är svårt att få info om Epirus. Jag är av sådan art(!), att jag läser hellre i en bok än sitter och letar på internet. Har sökt efter böcker på internet, men inte hittat något. Jag har sådan tur att jag jobbar på bibliotek, så att fjärrlåna är inga problem, i vanliga fall. När det kommer till Epirus är det svårt och ett problem!
Jag ska kolla extra noga nu, när jag åker till Parga, om det finns något att köpa. Har inte tänkt på det förrut.... Tack än en gång, Hasse! Hälsningar, Jenny |
|
|||
|
|||
Citat:
Har du något datum då du ska resa ? Jag vet nämligen inte när jag kan ta mig tid att besöka dem ? Det får bli på en lunch i och för sig men ändå. Hasse |
|
||||
|
||||
Vi åker den 29 maj. Så än är det ingen panik.
Jenny |
|
||||
|
||||
Citat:
Grekiska Statens Turistbyrå Växel: 08-6796580 Administration Växel: 08-6796480 Besöksadress: Apelbergsg. 36, 11137 STOCKHOLM Postadress: Box 3377, 10367 STOCKHOLM Dem är jätte kunniga om Grekland och har bra med information om olika turistområderna och ändamålen! |
|
|