Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-26, 13:22
catarina catarina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Hade ni chansat?

Har hittat en avgång med inrikesflyg till Milos som går 1 timme och 50 minuter efter det att vi landat i Athen med Alitalia från Köpenhamn med mellanlandning i Milano. Hade ni chansat på att detta? Eftersom man bara får ha 5 kg i handbagage så måste vi nog checka in bagaget. Är det långt mellan terminalerna i Athen?
Catarina
Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 14:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hade ni chansat?

Det var en svår fråga. Teoretiskt sett ska du hinna utan problem. Om planet landar i tid. Men Alitalia har en förmåga att vara försenade.

In- och utrikes-incheckningen ligger i samma hall. Dvs våningen ovanför ankomsthallen. Det är bara att ta hissen upp.

Jag hade nog chansat i alla fall, om inte biljetterna till Milos kostar för mycket. Missar man planet kanske man kan boka om dem till nästa flight? Går inte det får man väl svära en ramsa och ta sig ut med färja.

Peter

Senast redigerad av inkfish den 2006-04-26 klockan 23:02. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 15:21

Biljetterna var inte så farligt dyra så det kan kanske vara värt att chansa. Menade du att just Alitalia är sämre än andra på att hålla sina tider? Handlar det om timmar..
Catarina
Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 15:47
Apelsinas avatar
Apelsina Apelsina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Det hade jag absolut chansat på! Det är klart att om första flighten är försenad så vet man ju inte, men jag tycker 1 h och 50 min är rätt OK ändå.
Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 19:16
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av catarina
Menade du att just Alitalia är sämre än andra på att hålla sina tider? Handlar det om timmar..
Catarina
Vissa bolag är ju bättre och vissa sämre på att hålla tiden. Men det kan även bero på stul när planet ska iväg från en flygplats och behöver inte vara bolagets fel. (Dessutom är Malpensa i Milano en av Europas tråkigaste flygplatser... )

De gånger jag flugit med dem har de ofta varit 20 - 30 min försenade. Men är det inte mer hinner ni med planet till Milos. Men jag vet andra som råkat värre ut...

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 20:05
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Men, heltvisst finns en helgarderande lösning?

Ur minnet återkallar jag ett inlägg där någon hade reguljärflyg till Athen samt vid incheckningen på avgångsflygplatsen kunnat få sitt bagage direkt destinerat till den grekö han skulle flyga vidare till. Det hade räckt med att visa upp bokningsbekräftelsen.

Då vore det ju grönt!! Med incheckat bagage på inrikesflyget i Grekland förmenas de invänta resenären innan de lyfter, allt enligt EU-s flygsäkerhetsregler!!!

Nån som minnes detta inlägg??

Arne
Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 10:20

Det låter ju utmärkt . skall kolla detta med Air Olympic. Någon som prövat detta tillvägagångsätt?
Catarina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:55.