|
||||
|
||||
Pythagorion på Samos
Under alla år jag har jobbat med Kalimera har det diskuterats vilken ort som är bäst på Samos: Pythagorion eller Kokkari. Det är ungefär som fajten mellan Tommy Steele och Elvis Presley i slutet av 1950-talet. Om ni minns det. På senare år har Votsalakia seglat upp som en utmanare. Jag har varit på Samos många gånger och för mig är valet av by självklar: Pythagorion. Har du varit på Samos, och vad tycker du i så fall? Läs om Samos här. |
|
|||
|
|||
Sv: Pythagorion på Samos
Kokkari
Dit brukar vi fara och äta. Pythagorion,som jag har svårt att stava till,tror det vart rätt! Trevligt,med många bra restauranger å god shopping. Men,vi har ju hittat vårt boende i Kalami,det värdparet och utsikten över Samosbukten det slår det mesta Pia |
|
||||
|
||||
Sv: Pythagorion på Samos
Pythagorion så klart
Det handlar mest om rätta känslan för mig. Ibland är det svårt att sätta fingret på varför👆 Kokkari hade jag sett många vackra bilder på innan vi åkte dit men blev lite besviken. Mängder av restauranger fanns det ialla fall. Men att bada i Potokaki, nära Pythagorion, vid den fina klapperstenstranden och se flygen starta o landa är underbart! / Kajja |
|
|