|
|||
|
|||
Färjestrejk 30 Maj
|
|
||||
|
||||
Sv: Färjestrejk 30 Maj
|
|
|||
|
|||
Mmm men verkar inte så, iom GSEE (statsanställda) utlyst strejk, samt uppmanar andra o göra det också :/
|
|
||||
|
||||
Är det bara den 30:e som är aktuell? Vi har vänner i USA som anländer till övärlden nästa vecka och de har hört att det är oroligt med färjorna och de skriver och frågar om vi vet mer.
Ulla |
|
||||
|
||||
Citat:
Jannes (gamla)förslag: http://www.livinlovin.gr/strikes-wor...reece-updated/ fungerar fortfarande utmärkt. |
|
||||
|
||||
Tack för informationen!
|
|
|||
|
|||
Bussar i Aten strejkar 30 och 31 maj, sen har jag läst i andra forum att en del båtar fått inställda avgångar även 31 Maj och ändrade tider 29e
|
|
||||
|
||||
Och så är det flygledarstrejk mellan 10.00-13.00 på onsdag. Det blir en strulig dag för en del.
|
|
|||
|
|||
Ja det var då en jäkla tur man åker imorgon!
|
|
||||
|
||||
Hur gick det med färjestrejken den 30 maj?
Här på Agathonissi ankom 3 färjor igår. Dod. Pride samt Nisos Kalymnos kom 2 gånger. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Jag vet inte vad som hände med de stora färjorna, mer än att det var bråkigt i Aten med demonstrationer mm.
Dodekanisos Pride och Nisos Kalymnos är sällan med på strejker, om de inte går beror det på annat, som översyner och reparationer. |
|
|||
|
|||
Lilla färjan mellan Agios Efstratios och Limnos gick igår (30/05) som vanligt och alltid punktligt: 6:30 från Agios Efstratios, 09:00 i Limnos. Jag var med på den färjan. Alla jag frågade varken hörde eller visste om den berömda strejken.
Senast redigerad av RobEri den 2018-05-31 klockan 07:34. |
|
||||
|
||||
Spännande öar. De får du gärna berätta mer om
|
|
||||
|
||||