|
||||
|
||||
Rosa fisknät
Jag gillar de gula fisknäten som man så ofta ser i Grekland. Nu har jag hittat ett rosa fisknät, och det har jag aldrig sett tidigare. Banne mig om inte den färgen är snyggare än den gula.
Rosa fisknät i Kamares på Sifnos. |
|
||||
|
||||
Sv: Rosa fisknät
Vi tycker lika om mycket du och jag Janne! Men rosa fisknät är inte en av de sakerna.
Jag tycker att de är gräsligt fula. Det är en gåta att de kan få någon fisk i dem. De borde skrämma all fisk på flykten. Tänk så bra att vi har olika tycke och smak. Det hade varit väldigt tråkigt annars! Masse |
|
||||
|
||||
Gillar också dessa rosa nät, kanske är det en viss sorts fisk som dras till dem? Var är detta?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Har du sett något rosa nät? |
|
||||
|
||||
What? Men alla mina fina fiskedrag i olika färger då? Är de värdelösa?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Bara på din bild Janne! Så självklart är det värt all respekt för att det kan vara skillnad på att se det i verkligheten. Tyckte bara spontant att det kändes inte alls så vackert som de gula näten som jag är van vid att se. Men så är det ju ibland, det gamla vanliga känns på något sätt bättre. Kanske är det väldigt mycket bättre i verkligheten.
Masse |
|
||||
|
||||
Jag har ingen aning Wolfen. Skojade till det bara.
|
|
||||
|
||||
Såg just en färsk bild från hamnen i Pigadia, Karpathos. En stor hög av rosa fisknät.
Karin som räknar ner ... 19 dagar kvar! |
|
||||
|
||||
Det sprider sig. Måste har något med Pride att göra.
|
|
||||
|
||||
Jag har tänkt på det där med fiskarnas eventuella färgblindhet. Om de ser färger som vi gör borde de väl se alla färgglada fiskenät och undvika dem? Om de ser färger som vi gör borde väl fiskarna använda svarta fisknät, som är svårare att se? Eller?
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Härligt med rosa fisknät! Vill se ännu fler kulörer.
|
|
||||
|
||||
Den där Netwolfen, han kan han.
|
|
|