![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Jag vill ge er en liten varning för Vikingair när det gäller att följa EU-förordning 261/2004 artikel7,de bryter mot den!
![]() Den flight som maken blev ombokad till var i våra ögon sett,den näst intill sämsta tänkbara med tanke på anslutande bussar. Och den var inte ett erbjudande utan mer eller mindre en order att då skall han flyga punkt slut! ![]() Agda |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Men varför anmäler han inte till ARN då?
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Det kommer att bli en anmälan var så säker!Jag håller just på att fixa alla papper.Men det är just det att det inte skall behövas ställas krav till flygbolaget utan de skall erbjuda kompensation enligt förordningen!
Agda |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Varför ställdes flyget in?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tja Viking har vi talat om förut och jag står fast vid att detta är inte något bolag att lita på, andra tycker annat. Om du talar om flighten för 3 veckor sen som skulle gått tisdag men man blev ombokad med Austrian på onsdagen så säger Viking att man "hade en miss i planeringen" en väns mor skulle nämligen flyga upp och det blev kanska problematiskt för henne då hon bara pratar Grekiska och är ovan att resa! Så räkna med att det blir fler anmälningar!
Camilla |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Samma flight det handlar om,fast maken blev ombokad till Austrian på tisdagen med avgångstid 5 timmar tidigare än Vikings avgångstid.Vad bra att ni också tänker anmäla,Camilla! För om man inte gör det så kommer ju flygbolagen att fortsätta strula.Vi fick aldrig veta orsaken till att flyget var inställt.Enligt EU-förordningen så är det bara Extraordinära situationer som upphäver flygbolagens skyldighet till ersättning som tex hårt oväder.
|
![]() |
|
|