![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har tidigare trasslat med taxi, tåg, buss och även hämtning sena kvällar när alla kollektiva medel nattstängt.
Nu i år så har vi lyckats med att långtidsparkera för under 20:-/dygn. Väldigt bekvämt för oss som bor en bit från flygplatsen. |
|
||||
|
||||
![]()
Det var väldigt billigt!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Landvetter Parkerings AB, de kör med en minibuss hela tiden fram o tillbaka, o som tar ca 5 min.
Mitt pris baserar sig på parkering mer än 2 månader åt gången. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi nyttjar deras parkering 160-180 dagar per år, så det påverkar nog vårt pris.
|
|
||||
|
||||
![]()
Parkeringsmarknaden kring Landvetter tycks vara en snårskog. Man hittar en hel del på nätet. Senast vi flög från Landvetter var när vi 2016 besökte Leros. Hittade på nätet en parkering någon km från flygplatsen som kallade sig "landvetterflygplatsparkering.se".
Vi bokade in oss hos dem. Eftersom vi hade mycket tidig flight innebar det att vi skulle komma till parkeringen mitt i natten. Inga problem. Vi beräknade körtiden från Skåne och meddelade dem beräknad ankomst. Då var de på plats och tog emot vår bilnyckel och bil. Vi flyttade vårt bagage till deras minibuss och de körde oss till entrén till flygplatsterminalen (ganska skönt att slippa lång promenad från flygplatsens långtidsparkering om det skulle spöregna!). Priset som var avtalat för 2 veckor var 725 kr inklusive transport till och från flygplatsen. De hade koll på vårt flyg till hemresan och var beredda att möta upp när det landande. Som jag beskrivit tidigare i forumet så sumpade vi flighten hem och kunde därför hämta vår bil först två dygn för sent vilket vi meddelade dem. Ingen extra avgift för det. Vi var jättenöjda med pris och service och kommer gärna att använda dem igen. Förvisso mer än 20 kr/dygn men det är ju lite skillnad på 2 veckor och 2 månader, och 160-180 dagar per år!!!!!!! Men som sagt antalet entreprenörer och deras firmanamn är en aning rörigt. Bolaget som vi använde kallade sig som sagt Landvettersflygplatsparkering men deras formella firmanamn enligt deras organisationsnummer är "Säve Parkering HB" Kanske är det samma bolag som du Spizeman snackar om! Vem vet? Men vi var i alla fall väldigt nöjda. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Senaste resan i juni betalade vi 695:- för 8 dagar. Bilen parkerades och framkördes när vi hade landat. Jättebra tycker jag!!
![]() ![]() /Kajja ![]() |
![]() |
|
|