|
||||
|
||||
Vink-vink från Kreta
Nu har vi landat mentalt här på Kreta.
Flygningen hit klarade jag galant denna gång. Ingen flygångest..konstigt men bara å gilla läget Mycket bra boende trots snålt med stjärnor. Rent, fräscht badrum utan att vada efter dusch. Möjligt att andra ventilerar högt efter mer husgeråd, handtag på köksskåp, felplacerade vägguttag men sånt räknar vi med och rycker bara på axlarna. Sängarna är jättesköna! Studion är i markplan och har hörnläge. Utsikt mot havet när jag vrider på huvudet. Kan inte önska nåt mera. Mätte upp 29 grader i vattnet nu i eftermiddag. Något högre i luften men vinden svalkar gott. Sitter med ett glas gott och pratar om var o vad vi ska äta. Tacksam, glad och oehört lycklig! / Kajja |
|
||||
|
||||
Sv: Vink-vink från Kreta
Välkommen till Grekland, hoppas ni har tid o stanna en stund. Vädret nu är som bäst.
|
|
||||
|
||||
Tack! Tror vi stannar en stund
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Så härligt ni verkar ha det! Förstår precis känslan du beskriver.
Fortsätt att njuta av Grekland och ha det allra bäst Själv ska jag packa i morgon inför söndagens avresa till Naxos Maria |
|
|||
|
|||
Hmmm… Känner en smula - Skit också - vi har ju redan gjort vår Grek resa för 2018 Längtar liite till nästa när jag läser här.....
Kajja - Njut lite för mig också !!!! |
|
||||
|
||||
Ååh.. jag njuter åt alla som inte reser nu, känns det som, så nu blir det nattsiesta. Imorgon är en annan dag..och vi har massa planer. Kalinichta 😴
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Vin vink.
|
|
||||
|
||||
HERLIG, NYYYT, Kajja
Vi reiser til Athen, og videre i Andros i morgen |
|
||||
|
||||
Ja vi njuter verkligen här på fina Kreta! Det lovades regn men idag har himlen varit ännu blåare. Middagen på kvällen igår intogs på Orexi runt 900m promenadväg. Pratade lite Kalimera med ägarna (frun är svensk) och fick en riktigt bra och prisvärd middag. Mannen tog grekiska köttbullar i pot och jag gjorde om en starter till huvudrätt. Fick 7 jättteräkor kokta i vin, vitlök och rosmarin med ris o grönt. Katterna älskade det åxå. Dessa 2 rätter med en halvliter rött, vattenflaska, vindruvor och en karaff Raki kostade 26€ Fantastiskt!
Avrundade uppåt. Idag har vi vespat runt men även badat massor / Kajja |
|
||||
|
||||
Härligt att du vinkar. Maten på Orexi låter ju god, kanske skall ni äta där flera gånger? Eller ibland vill man ju testa nya ställen och då hinner man inte tillbaka till favoriten. Maten på Kreta är ju så god.
Må gott! / Anne |
|
||||
|
||||
Min bror är i Chania och han skrev till mig att det skulle komma massor med regn. Märkte ni något av det?
|
|
|||
|
|||
Jag fick bilder från vänner som är i Rethymno.Det var väldigt mörka moln där vid lunchtid idag.
|
|
||||
|
||||
Idag har vi bilat till Kalives..eller om det nu stavas Kalyves, sen till Almyrida. Mysiga små byar som vi utforskade och njöt av. Vädret bjöd på moln och en del sol. På tillbakavägen stannade vi på vackra Stavros Beach och badade nån timme. Sol och härlig blå himmel med stackmoln. Stannade till i Chania Old Town en snabbis åxå. Inget nytt under solen där så vi styrde kosan hemåt till Kalamaki. Där o då kl.18 small det till och blixtrade. Regnet öste ner i 10 minuter sen stängde grekiska guden av kranen. Hoppas på en fin dag imorgon innan hemfärd sent på kvällen.
Gårdagen spenderades på vespa åt andra hållet via Gerani. Bad i Kolymbari och upp oxh snurrade på höjderna...uurk!! Äter gör vi på olika ställen men sen har vi bekanta som vi alltid gynnar med ett besök vid varje resa hit. Emellan våra tripper har vi badat massor och inte lagt en enda pesetas på solsängar och parasoller för dom var gratis !! Efter lite livemusik, mat och trevligt umgänge med närmaste grannarna känns det skönt att krypa till kojs. / Kajja |
|
||||
|
||||
Låter härligt. Ställena är bekanta, då vi besökte dem senats förra året
|
|
|||
|
|||
Låter så skönt Kaija..vi löser av Er på Kreta.Landar 23.30
|
|
||||
|
||||
Ha en härlig resa Athanasia!
Ska försöka jaga bort regn och åskovädret som kom inatt tillslut. Nu har det lugnat ner sig och det börjar spricka upp på himlen. / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Såg en Kalimera-Janne look alike nu på flygplatsen i Chania / Kajja |
|
|