![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu och trampar i klaveret?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Ni är på Megali Amos på Skiathos, där du har trampat fast dig i armeringsjärn! //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hur i hela friden kunde du se att det var Megali Amos? Bilden är tagen efter ett oväder, så stranden ser inte ut som vanligt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Janne! Tack ☺. Skiathos är ön som jag har varit näst mest på av alla öar som jag besökt. (Senast nu i somras) Men sen kommer jag ihåg när du skrev om ert besök på ön. Du lade ut en liknande bild oxå. Det var ju ett dramatiskt ögonblick när du hoppade rakt ner i sörjan! Du hade ju tur att du inte skadade dig!
//Conny ☺ |
|
||||
|
||||
![]()
Du har visat bilden tidigare i något annat sammanhang när det gällde Skiathos
![]() Celbe Edit: Ser att C@nny hunnit svara också ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag antar att det var jag som skulle svara iom att frågan var ställd direkt till mig? Jag befann mig alltså på i princip samma fläck som på bilden flera ggr så sent som i somras. //Conny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Kolla här. |
|
||||
|
||||
![]()
Precis på platsen där bilden är tagen var det en ännu större grop i somras. Jag vet ej varför, men man fick kliva runt gropen när man skulle gå ner på stranden. Under vår andra vecka hade de fyllt igen allt.
// C |
|
|||
|
|||
![]()
När regnet kommer, och det gör det onekligen ibland på Skiathos, så forsar vattnet nerför backen ovanför just där bilden är tagen och spolar ut sanden i havet.
Gropen ligger precis intill vårt favoritställe, Swell och Angeliki beach hotel, men drabbar inte deras bit av stranden. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De 3 gångerna som vi gick ner till bystranden i år låg vi vid Swell, och vi gick ner från huvudvägen och ner i prånget där bilden är tagen (som vi alltid brukar göra när vi är på den platsen) Jag visade frågebilden för min 12-åring, och även hon kände igen området och pratade om gropen som fanns där första veckan i år.
Ja, jag gillar verkligen oxå åska. Det kom ett fint åskväder dag 2 på Skiathos i somras. Då var ju bara att njuta ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och jag som var där i juni i år skäms när jag inte löste bildgåtan
![]() ![]() Vi hade en helt regnfri vecka ![]() / Kajja ![]() |
![]() |
|
|