|
|||
|
|||
Era bästa barer i Grekland
Satt i helgen och tänkte på vårens bokning. Då slog mig tanken att vi åker ju tillbaka till i våra ögon Greklands bästa bar. ( inte disco med dansgolv, inte taverna) utan Bar.
Vilka är era 5 favoriter? 5. Irilena på Kefalonia. Bra bemötande o prisvärt. Fick önska låtar. Ingen fatöl dock 4. Thomas Bar Pythagorion. Utmärkt service. Fick komma in och det ordnades Irisch Coffe när det blev kallt ute. Tyvärr Alfa som fatöl 3. Robs Corner Agios Nikolaus Kreta. Mycket trevligt. Utmärkt bemötande. Mythos på fat. Tyvärr musik från tv, typ MTV på 80-90 talet 2. Shamrock, Kalamaki Zakynthos Bartendern Julian bjuder på sig själv. Mycket prisvärt. Tyvärr Karaoke annars MTV musik. Mythos i kranarna, bekväma barstolar 1. Roadhouse Nidri. Outstanding, en bror i baren en i djbåset. Spelar rock o pop. Mythos i kranarna samt 2-3 andra alternativ. Barhäng med stort B |
|
|||
|
|||
Sv: Era bästa barer i Grekland
Det är ingen som kommer ihåg, vilka barer dom varit på !
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Min favorit i Grekland är nog Anderssons´s Bar på Skiathos, Ja kanske lite tråkigt svar då den är Svensk men tycker dem är trevliga och gör bra drinkar som serveras i lite roliga olika behållare. Mysig lokal med.
Annars gillar jag klassiska ölhak, Men finns inte så många i Grekland av den sorten. Iaf inte på dom ställen vi vart på. /Mange |
|
|||
|
|||
Vi är inte så mycke för barliv.
Bästa stället är balkongen med utsikt över Samosviken. Pia |
|
||||
|
||||
Jag hade en många favoritbarer när jag häckade på Ios på 1980-talet. Men efter det är det tunnsått.
Det händer att vi tar ett glas vin på Gregorys bar i Pythagorion. Och om vi är i Aten brukar vi besöka Brettos bar i Plaka. Kan faktiskt inte komma på fler. Den bästa baren för oss är på balkongen någonstans i Grekland |
|
||||
|
||||
Jag hänvisar mitt tips på bar till mitt inlägg i tråden "Att grubbla över en öl..."
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Punch Bowl, Gamla Stan Rethymnon.
Fantastisk inredning och Irish Coffe! // KR |
|
|