|
||||
|
||||
Var jag helst reser?
Tja, det är de länder som är röda på kartan.
Som synes är Sverige enda vinlandet i norden. Märkligt nog är Spanien inget vinland, men det är nog marginellt. Chile/Argentina har jag aldrig besökt, men lockar mer och mer. Öllandet Brasilen hade fruktansvärda viner, så där gällde importerat. Märkligt nog är både Nigeria och Ekvatorialguinea vinländer, men det är väl kolonialarvet. Eller oxå är det palmvin som avses.. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Sv: Var jag helst reser?
La deg lokke av Chile! Var der i desember 2017; ikke for vinens skyld, men god var all vin (og maten likeså). Jeg ble betatt av landet og menneskene. Santiago var i særklasse, stor, vakker og vennlig by/stad. Fredelig på ett vis, om man kan si det om en stad med så mange millioner innbyggere. Elsket å gå gatelangs. Var sogar også på teater/ballett. Praktfullt. Vil gjerne tilbake.
|
|
||||
|
||||
Intressant karta!
Jag har svårt att välja eftersom jag gillar både öl och vin. |
|
||||
|
||||
För mig är valet enkelt. Röda länder + Spanien!!! Goda viner är ingen självklarhet, men ett "anständigt öl i min smak, dvs en ljus lager" det kan man få på de flesta ställen. Så jag har inga problem att välja.
Dock är jag lite överraskad att Grekland är rött men inte Spanien. De är båda mina favoritländer, men vad gäller vin hade jag gissat på det omvända. Masse |
|
||||
|
||||
På tal om Spanien så har DN haft många stora reportage om Spanien denna vår. Jag kan i alla enkelhet avslöja att jag har blivit alltmer sugen på att åka till Spanien efter att ha läst reportagen. Så mycket där finns som jag inte kände till.
|
|
|