![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla
![]() Var har vi hamnat nu då ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nåt liknande har jag aldrig sett i Grekland tror jag. Det finns ett knasigt slott på Peleponessos, men jag tror inte att det är det, men det får bli min gissning i alla fall.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ingen dum gissning, men det är ej Peloponnesos. Jag trodde själv att jag såg i syner när jag körde förbi där med bilen, så jag var tvungen att stanna och fotografera av etablissemanget. Det var helt stilla och öde runtom byggnaden.... Men om du inte har sett detta så är jag nästan säker på att du iaf har varit i närheten. (utan att avslöja för mycket). //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Gissar att det är någonstans på fastlandet, nära Aten?
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hej Anne, Fastlandet är det, men inte i närheten av Aten (och inte Peloponnesos enligt tidigare svar). //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Denne var så bissar at jeg måtte Google.
Det er noe som ligner Kreml i Dionyssiou i Halkidiki. Hva er historien her ? |
|
||||
|
||||
![]()
Ja verkligen, Kremlino! Tycks vara ett ställe man har fester och sånt på. Och enligt kommentarerna tycks folk tycka om stället. För mig känns det nog aningen smaklöst.
![]() Vem kan ha kommit på en sån idé? / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Helt rätt! Grattis ![]() ![]() ![]() Konsertsalen Kremlin utanför Nea Moudania, Thessaloniki De använder tydligen faciliteten för en del fester, bröllop mm. Man måste ju tillstå att den "sticker ut" i grannskapet! ![]() Citat:
Rätt, grattis! ![]() ![]() ![]() Ja, byggnaden känns ju ganska "Östeuropeisk"... //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken otroligt märklig byggnad. Har aldrig sett något som ens liknar den i Grekland. Kul att se!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
...Ja, den byggnaden stack verkligen ut. Som jag även skrev, det var ju i princip helt öde runt om den oxå... Den såg ju nästan lite "rysk" ut oxå.. vad var det? Jag frågade några i Hanioti/Cassandra, men de visste ej heller vad det var? Märkligt...
Men anledningen till stiltjen var väl att det inte skedde något evenemang därstädes... //Conny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Samma här faktiskt
![]() Jag hade ju med Dragon Gate som en frågebilds-gåta för nåt år sen. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hahahaha.... Var det så pass länge sen??? Otroligt. Ja, ju äldre man blir så går tiden allt fortare ![]() Men kul med gåtan.... Både Japan & Sydkorea kom upp som svarsalternativ. Jag var på platsen i januari/februari och då var det ff lika lugnt. Men nu har det tydligen hänt saker efter 15 års spöktillvaro! https://www.expressen.se/dinapengar/...n-efter-15-ar/ //Conny ![]() |
![]() |
|
|