|
||||
|
||||
Snacka om hjärtstillestånd!!!
Kom på för en obestämbar-tid-som-känns-som-en-evighet-fast-det-var-inom-den-senaste-timmen sedan att jag skulle logga in hos Apollo och kolla när slutdagen att betala biljetterna till Skiathos är. OCH VAD MÖTS JAG AV????? "Observera att alla resenärer på den här bokningen är avbokade"
Har ingen aning om hur länge det dröjde innan jag fattade vad jag läste. Inte heller hur lång tid det tog innan jag började andas igen. Eller andas och andas. Hyperventilera. Så sakteliga började jag förstå vad som hade hänt: jag skulle ha betalat de 396 kronorna för tre veckor sedan. Och här har jag gått och trott att det räcker med att betala till hösten Ringde Apollo. En kvart för sent, de hade gått hem. Kollade förtvivlat om platserna kan tänkas finnas kvar. Jodå, det gick att boka minst fem platser fortfarande. Kunde inte tänka klart. Grubblade över hur jag ska överleva till i morgon kl 8 när de Apollo svarar i telefon igen... Suckade och suckade igen. Förtvivlade över vilken IDIOT jag är. Tills jag då äntligen kom på lösningen: jag kunde ju helt enkelt boka nya biljetter! Puh. Det gjorde jag. Det funkade! Och jag betalade GENAST! Fast de inte vill ha pengarna förrän den 21! Nu ser jag mig själv sitta där på planet igen Men vilket trauma Senast redigerad av Elisabet den 2006-05-11 klockan 20:36. |
|
|||
|
|||
Sv: Snacka om hjärtstillestånd!!!
Jag kan nästan känna den isande känslan i ryggraden. Kanske dags att börja betala greklandsresorna med autogiro
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eller menar du kanske att jag får en resa i månaden på det sättet |
|
||||
|
||||
Min kompis råkade ut för detta! de var 2 par som skulle till Thailand på en härlig julsemester! Ena paret betalade nästan direkt hela summan. Min kompis+ sambo betalade in anmälningsavgift och sen.....inget mer...........glömde alldeles bort! Där stod de sen med nja, skägget i brevlådan. Inga resor fanns kvar, så de förblev hemma i Sverige......i bistra verkligheten och snösverige!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nej, skämt åsido, det vore väl ganska fiffigt om man kunde lägga upp kortbetalningar i förtid och då med datum när beloppet ska dras. Vi åker själva till Samos med Apollo och jag tänkte just på det här med slutbetalning hur lätt det vore att missa den så jag är inte förvånad att sådant händer. Ett mail någon eller några veckor innan betalningsdatum skulle man oxå kunna tänka sej. Man är ju lite för snål för att betala in hela beloppet bums vid bokningen. Senast redigerad av Bossec den 2006-05-11 klockan 21:22. Anledning: alzheimer |
|
||||
|
||||
Jisses tös!!
Är du en sån som håller på med bergklättring o bungyjump osså |
|
||||
|
||||
Men... använder inte alla internetbank och lägger in betalningar i förväg?
Titti. |
|
||||
|
||||
Citat:
Elisabet! Hur i hela friden kunde du missa det där? (Men vilken EVINNERLIG tur att det fanns biljetter kvar. ) |
|
||||
|
||||
Citat:
Ink: Jag hade inte glömt. Bara fått för mig att jag inte behöver betala förrän till hösten. Slutbetalningen brukar ju inte vara så långt före resedatum... Ricky: Jag köper inte ens lotter Bossec: Ja det kanske inte är så dumt. Förslå det för Apollo vettja, så kanske du får en resa i belöning Ioslina: I mitt fall var det inte slutbetalning, utan HELA resan det gällde. Den kostade ju bara 198 per person och ska betalas vid ett tillfälle. MEN alla andra biljetter (= ca 3100 kr) har jag redan betalat, så det hade varit EXTRA IRRITERANDE om jag stått här med flygbiljetter Kallax-Arlanda, Skiathos-Aten, Aten-Arlanda och Arlanda-Kallax - men inte den billigaste och viktigaste (!) biljetten Arlanda-Skiathos! |
|
||||
|
||||
Citat:
Kanske är det de billigaste biljetterna de vill ha in betalningen så där tidigt på. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag hade helt enkelt inte läst bekräftelsemejlet ordentligt. Men IKVÄLL gjorde jag det |
|
||||
|
||||
Blir helt kvalm av redsel når jeg leser det der!!! Kan nesten ikke forestille meg følelsen. PANIKK! Verre enn den verste skrekkfilm!
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||