|
|||
|
|||
Kontanter och kykladerna?
Hej, hur är det med tillgång till kontanter på öarna?
Finns det Visa automater på öarna eller ska man ha med sig en bunt Euro? Tar hotell kredit kort? Jag kommer att åka till i åtminstone Sifnos och Milos i juni/juli, någon som vet vad som gäller på dessa öar? //mats |
|
||||
|
||||
Sv: Kontanter och kykladerna?
På alla öar som inte ar alltför små finns det uttagsautomater numera. Både Milos och Sifnos har - jag vet dock inte var automaterna finns. Men det kan säkert nån annan här tala om.
|
|
|||
|
|||
Hei,
I hovedsak er det ingen problemer i Kykladene, dog er det unntak. Eks Schinoussa er det ikke bank og heller ikke (tror jeg) mulig å betale med kredittkort. Sjekk dette her på Kalimera, men på Milos og Sifnos er det mange bankomater. Jostein |
|
||||
|
||||
Mig veterligen är det bara Anafi, Donoussa, Iraklia och Thirasia i Kykladerna som saknar bankomat.
|
|
||||
|
||||
I en annan tråd nämnde nån att Koufonissi numera har bankomat. Jag är lite nyfiken på var den finns, nån som vet?
När jag var på Kouf fick man växla kontanter hos postdamen (som understundom befann sig i Aten när man behövde pengar ) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Okej, då förstår jag var den är. Tack.
|
|
||||
|
||||
Folegandros hade inga automater när jag var där men det är minst fem år sedan så nu finns det säkert. På Sifnos fanns det redan för några år sedan flera uttagsautomater.
Eva |
|
||||
|
||||
Folegandros har, enligt Jannes resmålsbeskrivning.
matsh: har du kollat resmålsbeskrivningarna här på Kalimera? I faktatabellen i början finns uppgifter om bankomater. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag fnissade och skakade förmodligen lite på huvudet men gick till tavernan ändå. Och fick växla .... Kocken tittade visserligen fundersamt på mina sedlar och frågade: "Vad är det för pengar?". Så jag fick förklara att det var svenska och var kursen brukar ligga. Det är också grekisk service! |
|
||||
|
||||
Citat:
Inga krusidullfrågor på displayen bara basic frågor. Och fungerade alltid ... De andra två vid hamnpromenaden kom med massa frågor på grekiska som jag inte förstod ... vilket gjorde mig nervös! Det finns en gammal uppgift att det ska finnas bankomat i Pollonia, men så är det inte. Den är stängd. Och på Sifnos finns också bankomater. Vilka trevliga öar du valt !!! Chris med drygt 100 tunga dagar kvar innan det är dax .... |
|
|