![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag beställer aldrig:
* sjöborrar och annat klegg från havet * souvlaki * bon filet, pepparbiff och liknande * moussaka * kalamari (men vanlig bläckfisk går bra) * taramosalata * auberginesallad * get, killing (Det mesta här kan jag peta i mig av artighet när jag blir bjuden men jag väljer det aldrig själv) |
|
|||
|
|||
![]()
kokoretsi !!! allt med inälvor är BLÄ!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Samma här, jag tog inte med inälvor för jag räknar inte det som mat
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir mer över åt er av detta för jag äter inte:
* taramosalata * fava * musslor * bläckfisk * sniglar * kokoretsi * sjöborrar * maträtter med obortpetbar svamp * söta små lamm och killingar ![]() * fötter, huvuden, tungor och andra skumma kroppsdelar * kanin. Fast en gång blev jag bjuden och fick hålla god min ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är den grekiska traditionen. Ser du getter med hopbundna ben så är de gående bord
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bläckfisk!!! Detta enär de äro så svåra att få ihjäl!!!!!
Grillade, stekta, rökta, kokade,, men de ge sig aldrig!!! Enligt mitt förmenande röra de sig alltfort på tallriken när de serveras skola. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Det är naturens hämnd, Arne!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag äter inga söta bakverk.
Och inga nötter. Någon bläckfisk som har smakat bra har jag inte lyckats få, men vet inte om jag beställer fel, har inte lyckats klura ut det där med de olika bläckfiskrätterna. |
|
||||
|
||||
![]()
på spetses alldeles vid hamnen hänger det nyfångad bläckfisk på en lina och då man får den nyfriterad med (typ) tartarsås ,massor av citron över och isande kall retsina så smakar den utsökt.
![]() många gånger får man även i grekland fryst bläckfisk så fråga om den är färsk innan man beställer och ibland så står det i menyn vilka rätter som kommer från frysen. jag älskar ju stora räkor och ofta är dom från frysen på många tavernor och lite sämre i smaken. glömde säga vad jag aldrig beställer så är det filé med bernaise sås. inte bra. myssa......... |
|
||||
|
||||
![]()
En gång beställde jag tonfisksallad med någon kletig röra
![]() ![]() Kanske kocken hade en dålig dag ![]() MVH Yeasou ![]() Ps: "Rälig" är ett skånskt uttryck som betyder HEMSK ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är ENDAST grillad bläckfisk, som jag verkligen har blivit besviken på de gånger jag har beställt den (tre gånger och på olika öar). Gillar bläckfisk för övrigt! Att tsatsiki, taramosalata, chorta osv. smakar inte lika på olika öar/tavernor är bara spännande, tycker jag!
Ivi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kolla in bilden på länken, så såg den ut senast, innan den slukades av oss vid bordet! Jag tycker det låter härligt när jag blandar olika språk, så jag kallar denna rätt för. "Grillad Inkfish" ![]() MVH Yeasou ![]() http://i76.photobucket.com/albums/j7...ladInkfish.jpg Senast redigerad av yeasou den 2006-05-12 klockan 22:08. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Beställer aldrig trad. rätter typ Black&White!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
* Fisk
* Svensk mat. Får tillräckligt av det här hemma i gamla Svedala. * McDonald's Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mina kompisar kallar det grillad octopus,den blev kokt i säkert en halv timme sen grillades den i en vanlig grill. Efter det så skivades den och begöts med dressing gjord på olja och citron samt kryddor! Oj vilken härlig smak det blev, fint skuren blir armarna som enkronor. Då smakar det med en Ouzo till!
MVH Yeasou ![]() |
![]() |
|
|