|
||||
|
||||
EN SMAK
Citat:
Nu är alltså frågan: Vilken SMAK tänker du på när du tänker på Grekland? Bara EN den här gången också!! Jag tänker på VITLÖK |
|
||||
|
||||
Sv: EN SMAK
Kanel.
Eva |
|
||||
|
||||
Timjan
|
|
||||
|
||||
Oregano
|
|
|||
|
|||
Sälta från havet efter första doppet.
|
|
||||
|
||||
Oregano
|
|
||||
|
||||
smaken av ÄKTA FETAOST!!!
|
|
||||
|
||||
Vitlök!
|
|
||||
|
||||
OUZO
|
|
|||
|
|||
TOMAT! Solvarm....
|
|
||||
|
||||
Citron
Riitta |
|
||||
|
||||
En smak som är svår att hitta här hemma men lätt i Grekland är trestjärnig Metaxa med cola! Brukar bära med några flaskor hem till Sverige.Det är bara det att vänner och bekanta tycker även de att den groggen smakar så gott att flaskorna tar slut så fort
MVH GroggYeasou |
|
||||
|
||||
Kaffet på vårt hotell!
"Kaffe"-Moster Senast redigerad av Moster den 2006-05-13 klockan 13:12. |
|
||||
|
||||
Apelsin.
jag pressar alltid juice på morgonen så det är nog den smaken jag tänker på mest. myssa.............. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Nej Bettan nu får du ge dig! Inte kolasmak, urk! Men jag kanske har fel
Det kanske skulle smaka gott! Normalt så blir man ju bjuden femstjärnig Metaxa och ibland sjustjärnig med. Jag kan inte förstå att inte fler väljer trestjärnig Metaxa, den har en mycket större själ och smak än de andra. Jag vet att rent kvalitétsmässigt är den inte lika fin men det ski....er jag i. Den smakar Grekland för mig och då blandad med CocaCola och is! MVH GroggYeasou |
|
||||
|
||||
Okej groggis du har fel, men du får ha det; jag känner mig så generös idag
Å jag kanske provar colaförgiftad metaxa nån gång ändå, vem vet |
|
||||
|
||||
Tack snälla Elisabeth, det värmer en blåfrusen själ att veta att man får ha en egen uppfattning .
Vad vore livet utan Coke Nä, seriöst så dricker jag inte mycket CocaCola, men just att blanda den med något tycker jag om, och finns det den trestjärniga så slår jag till! Yeasou |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag brukar blanda lättöl och julmust, vad tror du om det groggexperten |
|
||||
|
||||
Hahahaha! Elisabeth, jag hade inte tvekat att dricka din blandning, låter nästan som lite åt svagdrickahållet! Annars så är ju Julmust inte så långt ifrån CocaColan!
En sak kan jag ju även säga att den söta Pepsicolan gillar jag ej, då avstår jag hellre och drickar Metaxan ren till kaffet. Typiskt att man inte har en droppe trestärnig hemma just nu, men vi ska in till grannarna på mat ikväll och jag tror att grannen har kvar en flaska som han fått av mig tidigare, så kanske det blir en liten pillegrogg till kvällen Annars är det ju bara 6 dagar kvar till vi får våran längtans jord under fötterna så jag får nog stå ut! Yeasou |
|
|