![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla!
![]() Det var länge sedan vi körde någon "specialare" Vad är detta nu då ![]() //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Papandreou d.ä. ? 🤔😀
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Anders
![]() ![]() ![]() ![]() Det var ju lite likt både en äldre variant av Georg och Andreas Papandreou.. Hmm... ja detta kan ju nästan vara vad som helst ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det ingen mer som kan våga sig på en gissning?
Det kostar inget ![]() Ledtråd 1: Jag körde en liknande gåta för några år sedan ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej Janne ![]() Den framlidne politikern Venizelos hade skägg såg jag när jag googlade ![]() Ledtråd 2: Det behöver ju inte vara själva namnet på gubben som frågan avser utan var ansiktet sitter. Det finns en anknytning till en ö och någon form av facilitet på den ön. ...och personen har naturligtvis någon form av anknytning rent historiskt till allt detta! //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En fd. barägare på Samos?
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
är det på Skiathos,men va karln hette de minns jag inte
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kajja
![]() Det är inte en gammal barägare på Samos tyvärr.... Det hade nog varit för svårt ![]() Ledtråd 3: Ön, med faciliteten, som hade anknytning till svaret på frågan, ligger i samma ögrupp som Samos. /Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ha ha..🤣C@nny det var en vild chansning bara.
Vet att The Corner i Pythagorion har en bild på grundaren i baren.. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej Kajja, Ja det är helt rätt att chansa ![]() Du får prova igen! //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hej Piam ![]() Du tänker kanske på Alexandros Papadiamatis? Tyvärr är det inte rätt. Men...museet som är upprättat efter honom är värt att besöka. ![]() Ön som har en anknytning till det rätta svaret finns i den Östra Egeiska ö-gruppen. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan inte gissa på ö, men kanske kan hjälpa om jag tror att det är en etikett på en (vin)/(ouzo)flaska
![]() ![]() Irene |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Där löste du knuten! Det är etiketten på en flaska! Grattis ![]() Då återstår alltså bara att ta reda på vilken typ av flaska det är / innehåller, och vad den heter! //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Alltid nått, sa f-n när han kom till Åmål ![]() Irene |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, jag gissar på ouzo Barbayiannis!
![]() /Ulla ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hej Ulla ![]() Den gröna ouzo Barbayianni är en av mina favoriter. Men tyvärr är det inte rätt ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min gissning är att flaskan som gubben sitter på innehåller ouzo och att den har tillverkats på Lesbos.
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har hittat en artikel med bild av många ouzobuteljer. Och i den raden finns den här mannen på en av etiketterna. Har inte lärt mig att skapa länkar, men kanske att ni kan hitta den med hjälp av detta.
https://www.lesvos.com/ouzo.html Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hej Masse ![]() Du har helt rätt! Grattis ![]() ![]() ![]() Rätt svar: Ouzo Samaras. "The red ouzo of Mytilene". //Conny ![]() |
![]() |
|
|