|
||||
|
||||
Smärtfri!
Efter några dagar med helvetisk värk i muskler o leder sitter jag här och..plötsligt händer det! Har inte ont nån stans!! Så konstigt!! Kanske var det åskvädet som påverkade och rensade atmosfären. Så pigg som jag är nu vet jag inte när jag var sist. Fibromyalgi..ibland kallas det att man är inbillningssjuk..ja den som tror det får gärna testa min vardag! I Grekland har jag faktist ingen värk. Jag vet att värme och luftfuktighet påverkar.
Borde lägga mig men vill bara känna en stund till hur det känns att må som "vanligt". Det var så länge sen! Har lust att rensa garderoben, spela skivor, sortera foton..ja massor! Har nästan glömt hur det känns att va smärtfri. Letade upp en låt som gör mig både lycklig och sentimental: Sweet Caroline med Niel Diamond. Rekommenderas! Imorgon ska jag beställa E-guid. Har inte gjort det än.. / Kajja |
|
||||
|
||||
Sv: Smärtfri!
Inte dumt alls, Kajja! Hoppas det kan fortsätta på samma sätt!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Kajja! Personligen kan inte förstå hur det känns att ha fibromyalgi. Men det kan vår dotter som sedan många år tillbaka lider av det, och är svårt ansatt av värk. Skönt att du mår så bra i Grekland. Så fort vi kan resa igen, ska jag ta med vår dotter till Grekland.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Att jag mår så bra i Grekland beror nog bla a på värmen men även den stressfria tillvaron. Funkar säkert i andra länder åxå.. / Kajja |
|
||||
|
||||
Så härligt att känna dig smärtfri, grattis
Jag längtar till att komma ner till värmen, då mina höfter o min rygg blir så mycket bättre med bad o värme. Har inte samma problem som dig, men kan ändå känna igen mig i det du skriver. Även om jag inte kan släppa kryckorna helt, så är jag inte lika stel o "o-vig" när jag är på Rhodos. Vi får hoppas att vi snart kan komma ner igen |
|
|||
|
|||
Jag har nåt som heter Heberdens knutor och innan
ledvätskan försvinner och det blir brosk då gör det ont,lederna på fingrarna ser inte roliga ut och nu har det börjat på tålederna också.Samma känsla som er andra,blir mycket bättre i Grekland. Fibromyalgi vet jag inte mer om än att det är mycket värk Pia |
|
|||
|
|||
Kajja, förstår hur du menar. De där fåtaliga dagarna när man, helt överraskande, upptäcker att NU är kroppen med! Vilken lycka det är, att få må som förr Har RA (ledgångreumatism) och mår också, oftast, helt förträffligt i Grekland! Finns det fortfarande tokskallar som inte fattar fibromyalgi?? Konstigt!!! Är precis som du också väldigt påverkad av vädret, älskar ett rejält åskväder som "släpper" på trycket Vi får försöka hålla ut, snart kan vi kanske få åka igen
Catlady, som längtar så...... |
|
||||
|
||||
Grattis till smärtfriheten.
Har själv haft värk under lång tid, men är nu fri från den. |
|
||||
|
||||
Tack alla! 1 1/2 dag höll det..
Men det finns ju värre saker att bekymra sig om.. Corona Fast man är ju sig själv närmast.. "Den friske har många önskningar-den sjuke har bara en!" Njut av en solig o varm dag! / Kajja |
|
||||
|
||||
Re: Smärtfri!
Gläds åt det lilla, Kajja! Hoppas det lindrar snart igen
|
|
||||
|
||||