|
||||
|
||||
Bildgåta 5212 - Necromanteion nära floden Styx i Pargaområdet
Var är vi nu och tittar på gamla grejer?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5212
Rhodos?
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Chios?
// KR |
|
||||
|
||||
Peleponnesos
Masse |
|
||||
|
||||
Kos
|
|
||||
|
||||
Andros.
|
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Nej. Nej. Nej. |
|
||||
|
||||
Kreta?
|
|
||||
|
||||
Hej,
Detta är platsen där nedgången till dödsriket finns, dvs Necromanteion. Jag var i området så sent som förra sommaren.... På tal om något helt annat så är detta inlägg 2000 för mig.... Ögonblicket skall firas med 2 isade ouzo. Detta från en flaska som jag köpte i Parga (tror jag) och som jag hade som bildgåta för en tid sedan... Det är alltså "The red Ouzo of Mytilene "Samaras" som skall avnjutas! Lite historik; Efstratios Samara flyttade sin verksamhet från Prussa (Mindre Asien) till Papados, Gera, år 1896. Nu är det den fjärde generationen som driver verksamheten. Det finns en annan variant på Ouzon som heter "Choris" och som tillverkas utan tillsatt socker eller andra sötningsmedel. Det är ett rent destillat som tas fram med sin egen naturliga sötma. (Choris betyder utan). Den vill jag gärna prova! //Conny |
|
||||
|
||||
Gissar också på Kreta ...
|
|
||||
|
||||
Nej.
Nej. Citat:
Visst är vi i Necromanteion nära floden Styx som i sin tur ligger nära Parga. |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5212 - Necromanteion nära floden Styx i Pargaområdet
Tack och tack!
De 3 veckorna i Parga-området var en av de bättre greklandsresor vi genomfört. Det finns ju så otroligt mycket att se och göra, och vi hann ändå inte med allt... Jag väntar nog till på fredag med de 2 isade! Hmm... undrar hur jag ska hantera saken när jag ska fira 7-8000 inlägg? Jag får kanske dela upp firandet på 2 dagar då //Conny |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5212 - Necromanteion nära floden Styx i Pargaområdet
En vecka är nog mer lämpligt.
|
|
|