![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nån som har missat att Sverige tävlar i semifanalen i Eurovision ikväll
![]() Jag ÄÄÄLSKAR detta musikfenomen!! Europas länder, men även Ryssland och Australien som ville va med, visar upp deras val av "bästa" låt. En folkfest som jag har följt sen jag var 6 år. Egentligen är det mer en fest över gränserna än bra musik som tävlar. Det är nördigt, roligt, pinsamt ibland, men alldeles, alldeles underbart! Hejja Tusse🕺🎶🇸🇪🌈 / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tänker också titta
å hålla tummarna.Verkar ha varit lite motvind men det fixar han! Go Tusse💪💪 Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Va kul Pia!! Då är vi 2!!👭🎶🥂
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jajamensann👍
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag tyckte om Norge
Bra Sverige Sen missa jag ett par för jag tog en liten lur Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Eller kan det vara så att Australien har Europas bästa låt?????
![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och ingen dribblade, gjorde mål eller tog en straff..de bara sjöng! Jag är så nöjd å glad efter denna kväll!🤗🎶🇸🇪 Senast redigerad av Kajja den 2021-05-18 klockan 23:30. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Är du åxå ett Eurovisionfan?!..hihi!? / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hejade mest på Cypern & Azerbajdzjan. Min fru påpekade dock att det är musiken man ska fokusera på och inte kläderna...
![]() /Netwolf ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är samma som i Let´s Dance, när jag säger att jag håller på en av dansarna. Då får jag svaret att hon minsann inte är med i tävlingen, för hon är bara danspartner. Fattar ingenting....
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte hur många gånger jag sett finalen i Grekland ...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hi hi! Du fattar precis vad jag känner. Inte helt lätt att hitta någon vinnare i en sådan samling tycker jag. Men mästerligt att lyckas trollbinda så stor publik med sådan ...... "xxxxxx".
Men vi har ju olika smak, och det är ju kul. ![]() Masse som undrar varför inte Nya Zeeland är med???? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Efter diverse dritt kommer Portugal.
Vikken låt,I like👍 |
|
||||
|
||||
![]()
Ja den hade nåt..soul! Island bidrag är både nördigt och riktigt bra. Gissade rätt på 7 av 10 bidrag.
I tisdags var det lite lättare, då hade jag 9 av 10. Final på lördag ![]() ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag glömde Island,bra med nördig som du skriver.
Mitt i allt glitter så ska vi nog inte glömma Suomi! Det kanske behövs en riktig rackabajsare!? Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Inte många som stack ut bland alla höftvickande, lättklädda damer med långa lår och högklackade skor. Den enda av dem som hade något eget var i mitt tycke Albanien. Inga tramsiga dansare, bara en väldigt kraftfull sång som dessutom inte sjöngs på engelska.
Alltför många låtar byggde i princip på att sångaren skulle visa att hen kunde ta höga och långa toner, vilket gjorde att det egentligen inte var någon bra sång som sådan. Ja, de må vara duktiga, men det blir inte några slagkraftiga hits som man kan sjunga med i. ![]() Finland var rolig, men för att vara "hårdrock" var den alldeles för rappig. Kul att den gick vidare, dock. Danmark tyckte jag också var kul. Den påminde om flera av Danmarks bidrag under 80-talet och dem brukade jag gilla och kan fortfarande gå och gnola på. Tusses nummer har gjorts om och blivit mörkare än under Mellon. Jag är rädd att han kommer att försvinna in i bakgrunden. Det krävs en riktigt stark sånginsats på lördag om han ska få en bra placering. Jag tvivlar starkt på att han kommer att vinna. Mina personliga favoriter är Frankrike, en Piafinspirerad chanson framförd med äkta fransk kraft, och Spanien, som äntligen har kommit med en riktig, spansk sång som är tagen på allvar. De har alltför ofta bara skickat tramsbidrag, men den här gillar jag verkligen. Två låtar som inte har sneglat på de traditionella, mainstream Eurovisionkletet på dålig engelska. ![]() Karin som ser fram emot lördag |
|
||||
|
||||
![]()
När det gäller eurovisionen är det största problemet för mig att hålla mig vaken. Skall försöka ikväll, få se hur det går.
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Portugal är min absoluta favorit. Så skönt sväng!
![]() Greklands bidrag var ju lite kul. Låter heter "Lets´s dance", men sångerskan kunde ju inte dansa ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Sen var det flera låtar som lät precis som dom har gjort i 20 år och hade Ruslanakomplex. De tre långhåriga skräcködlorna var det roligaste jag har sett på länge ![]() ![]() Ikväll sätter jag min fetaost på att Island vinner! Lättare att äta upp en en hatt ![]() ![]() / Kajja ![]() |
![]() |
|
|