|
||||
|
||||
Bildgåta 5396 - Hamnen i Parga
Hej igen!
Mina bildgåtor har tyvärr en benägenhet att få väldigt kort livslängd. Därför testar jag nu ett nytt grepp. Jag beskär bilden och börjar med att endast visa 1/4 av densamma. Om det mot förmodan är så att ingen har knäckt gåtan efter ett tag så visar jag ännu 1/4 o s v. Får se om det hjälper. Tror knappast det för ni är ju fenomenala på bildgåtor. Masse Nu kör vi! Var är vi nu? |
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5396
Alonissos?!
// KR |
|
|||
|
|||
Chalki? 🤔
|
|
||||
|
||||
Parga ..
|
|
||||
|
||||
Skopelos?
Pia |
|
||||
|
||||
Ikaria?
Ulla |
|
||||
|
||||
Håller med Ulla om Ikaria. 🤔
/Maria |
|
||||
|
||||
Parga tror jag också.
|
|
||||
|
||||
Nej inte Alonissos
och inte Chalki Nix inte Skopelos heller och inte heller Ikaria Nej det är det inte men ...... visst är det Parga!!!! Rätt, det är Parga!!!! Så här ser bilden ut obeskuren. Ni är ju helt omöjliga! Det tycks kvitta, hur jag än gör så överlever inte mina bildgåtor många timmar. Nu testade jag ett nytt grepp med att beskära till en fjärdedel. Men inspirerad av fotbollen som vi nu kollar på så fattar jag att jag har ju tänkt helt fel. Man kan ju inte börja redan i en kvartsfinal! Så nästa försök får bli med en "åttondelsfinal", d v s beskärning till 1/8. Men om det hjälper??? Masse |
|
||||
|
||||
Älskar gåtor, och ger mig inte i första taget. Hur tänkte jag: försökte göra mig en föreställning om vad bilden kunde dölja. Och det lilla jag såg - där mannen gick - tyckte jag påminde om Parga.
|
|
||||
|
||||
Ge inte upp Masse. Bildgåtor är roliga oavsett hur lång tid de tar att lösa.
|
|
|