|
||||
|
||||
Bildgåta 5400 - Sovande bäckfisk i Armenistis på Ikaria
Var är vi nu och bygger bläckfisk?
|
|
||||
|
||||
Sv: Bildgåta 5400
Ikaria?
|
|
||||
|
||||
Rhodos?
|
|
||||
|
||||
Det siger jeg også. Nedenfor Atsachas i Arministis.
|
|
||||
|
||||
Definitivt nedanför Atsachas utanför Armenistis på Ikaria. Vi går alltid över stranden på väg till Messakti. Undrar hur många gånger jag gått där i mitt liv? Förra sommaren var det dock målat blått nedanför tavernan och även på trappstegen upp.
Celbe |
|
||||
|
||||
Ja, nu känner jag ju igen trappan. Där har man ju själv gått, även om det är många år sen nu.
Atsachas har jag f ö ett roligt minne från. Jag och min fru anlände med båt från Samos. Vi hade haft en "stökig" avfärd från Samos mkt tidigt på morgonen. Båtresan var smått jobbig med, av andra orsaker. När vi sen anlände Ikaria, tog vi en taxi till Atsachas och checkade in. Vi gick sen till restaurangen och beställde två jättestora öl, för att skölja ner resdammet. Värdinnan tittade något förvånat på oss, men levererade beställningen. Klockan var väl runt 12 på dan, så det var ju inget konstigt. Sen råka jag slänga en blick på klockan och sa till min fru "Va? är klockan bara halvnio?". Vi såg oss runt och vi var de enda i lokalen som satt och hinkade ur jättestora ölglas... Vi blev lite småttrötta på beachen sen, om man så säger /Netwolf |
|
||||
|
||||
Ja, nu är det ju ingen idé att gissa .
Men om jag hade varit lite tidigare så hade jag gissat på Armenistis på Ikaria. Ulla |
|
||||
|
||||
Nej.
Rätt! Grattis! Rätt! Grattis! Rätt! Grattis! Citat:
Citat:
Visst är vilar bäckfisken i Armenistis på Ikaria. |
|
|