|
|||
|
|||
Båtförbindelser samos-naxos
Hej!
Är det någon som vet hur många dagar i veckan man kan åka till Naxos från samos? Någon som varit där iår kanske och sett båttider för GTP verkar ju inte direkt uppdaterad. Eller kan det vara så illa att det inte går att ta sig till Naxos? Skall dit i början av september. /Daniel |
|
||||
|
||||
Sv: Båtförbindelser samos-naxos
jag har åkt samos-naxos, men vet ej hur ofta de gick då........
|
|
||||
|
||||
[QUOTE]Hej!
Är det någon som vet hur många dagar i veckan man kan åka till Naxos från samos? /Daniel/QUOTE] Jag vågar nog påstå att båtarna numera, sedan tre fyra år tillbaka, som går västerut, till Pireus från Samos inte längre går via Naxos. De går via Mykonos. Därifrån går det sdan flera båtar till Naxos. Lefteris |
|
||||
|
||||
Förra året åkte vi nattbåt (Express Santorini) mellan Naxos och Ikaria och färjan fortsatte sedan till Karlovassi och slutstationen Vathi. I år verkar det som ingen är intresserad av att upprätthålla linjen mellan Naxos och Samos. Vi för vår del får åka från Ikaria till Naxos via Mykonos och sedan ska vi ner mot Astypalea och Amorgos. Kan säkert bli en intressant transfer!
Men vi saknar Nel Lines och deras Aeolos Express! Snabbt och bra mellan Naxos - Ikaria - Samos (eller tvärtom). Celbe |
|
|||
|
|||
Citat:
Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Detta är alltså rykten jag har hört (eller läst på nätet) så jag vet inte om det stämmer, dock kan det nog ligga en del i det för de är säkert inte billiga att köra med den fart som de kommer upp i. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
OK. Tack Janérik. Skulle inte förvåna mig om det du säger stämmer... Men jag tycker att det är synd för det var nya bra snabba båtar!
Peter |
|
|