Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-24, 19:33
Maggan81 Maggan81 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Nån som kan berätta om Mykonos?

skall resa till Mykonos 25 juni med en tjejkompis, har bara varit i grekland en gång tidigare och det var i parga på fastlandet. undrar massor om mykonos, om någon har lust att skriva lite :-)

vi skall förmodligen bo på Mykonos Bay Hotel, 74 euro för en natt för två personer, är det ett rimligt pris? hotellet ligger 10 min från mykonos town och vid området/en strand som de kallar för "bay of Megali Ammos". någon som kan berätta mer om det, för det verkar inte finnas utsatt på kartan.'

på hotellet har de "walking" som en aktivitet, vad kan man förvänta sig? ett gåband? ledda promenadturer?

hur går badbussarna? går de ofta? ungefär vad kostar resorna?

hur är prisnivån på mat, nöjen?

vilka stränder rekommenderar ni? annat att tänka på inför resan?

skulle vara mkt tacksam för alla tips, har svårt att hitta guider om mykonos, kanske för att ingea charterbolag flyger dit.

Senast redigerad av Maggan81 den 2006-05-24 klockan 19:48.
Svara med citat
Gammal 2006-05-24, 20:39
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nån som kan berätta om Mykonos?

74 Euro... , alt er relativt..., men jeg har aldri bodd så dyrt før bortsett fra i Athen. Man betaler vel ofte for det man får. Sikker på at om det kniper med penger så er det fult mulig å få et helt ok rom/studio for halve prisen... Har aldri selv vært på Mykonos, men har for meg at det er en forholdsvis dyr øy.

Dere finner masse flott omtale om Mykonos her på Kalimera, men spanderer du på deg Mera Kalimera cn`n får du ennå mere info på den + mange fantastiske bilder både fra Mykonos og alle de andre øyene.

Cd,`n er fantastisk Janne...., "så løp å kjøp"

Ia
Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 03:56
Evie Evie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Kolla gärna tidigare diskussioner om Mykonos. Folk tycker så olika. Jag var där förra sommaren och bodde mycket bra i dubbelrum med A/C, pentry, havsutsikt från terass uppe på höjden ovanför stranden Plati Yalos för 35 euro natten, i mitten av juli. Tog rum via rumsraggare på flygplatsen, hade inte bokat i förväg.
Kolla runt lite och flytta direkt om ni inte trivs och tycker att det är värt pengarna. Bästa stranden tyckte jag var den mellan Plati Yalos och Paradise beach. Avslappnat, sköna kaféer, trevligt folk.
Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 11:28
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

vi skall förmodligen bo på Mykonos Bay Hotel, 74 euro för en natt för två personer, är det ett rimligt pris?

För 2 personer tycker jag det är ett bra pris och läget är ju OK.
Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 20:23
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jag börjar också få upp ögonen för Mykonos.
Blir en resa för oss hit inom någorlunda framtid
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34.