Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-25, 19:35
jojeås jojeås är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Platanias i juni

Hej!

Vår familj (två vuxna och en son på 11 år) skall åka till Platanias 8 juni och två veckor framåt. Vi reser med Fritidsresor och skall bo på Blue Star Jasmine Village. Är det någon mer som skall resa dit då? Är det någon som varit i Platanias och kan komma med lite bra tips? Är det någon som bott på Jasmine Village och vill berätta lite om hotellet och närliggande stränder? Kanske har någon utflyktstips?

Skriv gärna en rad eller två och berätta...
Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 21:07
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Platanias i juni

hej på er.
jag kommer ner till platanias den 9 juni och stannar 2 v.
ett tips till er son är att ta en tur till limneopolis det är en stor badpark.
gillar han att åka vattenrusch så kommer han att älska detta.
sen finns det så mycket att göra och se i omgivningarna, bäst ser man om man hyr bil men det går bra med bussar åt alla håll.
elafonissi och falassarna är fina stränder och vägen till båda ställena är svindlande och tjusigt.
shoppa en eftermiddag i chania stad är fint men jobbigt med inkastarna i hamnstråket. sök er längre in mot de äldre stadsdelarna.
visst är det turistiskt i platanias, men som jag sagt tidigare så finns det genuina ändå kvar mitt i alltihopa.
och ett stenkast upp ovanför platanias finns gamla byn platanias med fin utsikt och flera bra tavernor.jag rekomenderar VIGLI som ligger högst upp.
lite varmt att gå upp om det är 30-35 grader men väl värt mödan.
stranden i platanias är lång och fin att bada vid.
i platanias finns allt ni kan tänkas behöva.tavernor,gyroställen,inka snabbköp,fotoaffär med internetservice,souvenirshopar,barer,discotek,banker flera uttagsautomater ja allt ni vill ha och kan tänkas behöva.
jag har ej bott på jasmine village men det är ett fint hotell, jag har kikat in bara.
läs under alla trådarna här så får ni många fler fina tips.
ha en underbar semester
myssa.............
Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 21:26

Tack för ditt svar Myssa. Badparken måste givetvis besökas och Chania och Elafonissi likaså.

Skall läsa under de andra trådarna också, tack för tipset...
Svara med citat
Gammal 2006-05-28, 22:21
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Vi ska dit i augusti till Jasmine village. Jag har ställt din fråga ungefär och det verkar som vi valt ett trevligt hotell på svaren jag fick!
Hoppas att ni får det kanonbra... skriv gärna o berätta. Ge tips om vad man bör se och vad som bör undvikas.
Kram fr Lodenskan
Svara med citat
Gammal 2006-05-29, 21:29

Hej Lodenskan!

Vad roligt att ni valt samma hotell. Visst verkar det fint? Jag längtar verkligen nu, det är bara 9 dagar kvar tills vi åker. DET SKALL BLI SÅ SKÖNT!!!
Det är klart att jag skriver lite och berättar om hur det var. Får hoppas att jag även kan bidra till vad man kan hitta på därnere. Vi har ju tänkt att göra lite utflykter, det går ju inte att plaska i poolen/havet hela dagarna. Och solbränd blir man nog på ett eller annat sätt.

Ha det gott!

/Åsa
Svara med citat
Gammal 2006-06-04, 19:54

Vår resa närmar sig, vi åker på torsdag. Det skall bli så skönt!
Finns det någon som har lite tips på vad man kan göra, förutom de tips vi redan fått? Tips på vilka restauranger som bara måste besökas (eller undvikas) osv.
Vi hade tänkt hyra bil, hur många dagar rekommenderar ni om man är borta 14 dagar?

Tacksam för svar!

Åsa
Svara med citat
Gammal 2006-06-05, 06:50
Bozz Bozz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Såg i ett annat inlägg att du undrade vad det kostar att hyra bil. Åker själv till Agia Marina 15 juni i två veckor och har hyrt en Hynday Atos Prime 2006 i 12 dagar för 300 eur inkl helförsäkring med självrisk eliminering. Bilen levereras och lämnas vid hotellet. Tycker själv det är ett helt ok pris. Är väl olika hur många dagar du vill ha bil. Tycker själv det är bekvämt inte bara för att åka på utflykter, rätt bra när man handlar också *ler*

Ha det så skönt !
Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 19:35
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Hej,

kolla min spalt om Nya Tavernor som "saknar" turister på sida 2 av detta Chania forum

/Niko
Svara med citat
Gammal 2006-06-10, 21:00
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Hej Åsa! Hemma ännu eller??? Vore kul om du skrev lite om hur ni hade det/upplevde hotellet. Go frukost? Stranden? Nån mysig taverna vi inte får missa...
Vi får vänta lite till...åker 24/8... så skönt att ha det framför sej!

Hejsvejs.
Lodenskan
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:39.