![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sedan i söndags eftermiddag är vi på Naxos.
Vi bor på Hotel Aegeon som delar pool med Iliovasilema nära St George stranden, trevligt ställe och då vi vill bo nära till Chora så är det perfekt för oss. Idag tog vi en liten promenad till först Agios Prokopios och sedan vidare till Agia Anna där vi käkade lite lätt lunch på Sto Kyma. Sedan fick det bli buss tillbaka. RUmmet är bokat till och med fredag och då åker vi förmodligen till Paros och försöker hitta bra och billigt boende i Parikia. Jag kunde igår konstatera att båtbiljett från Paros till Sifnos kostar €4,50 per person så det får troligen bli nästa ö att besöka om det går som det är tänkt. |
|
||||
|
||||
![]()
Då missar vi varandra med en dag, då jag kommer till Naxos på lördag.
Men vi bor ju ett stenkast från varandra i Umeå så,,,,,, Hälsar Birgitta från Amorgos |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter bra det där. Önskar er en fin och avkopplande tid på öarna
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Oj! Såna båtpriser trodde jag hörde till svunna tider.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Trevliga öar och behagliga båtpriser.
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Det knepiga var ju att direktbåt från Naxos till Sifnos kostade €99,70 per person, nu då vi åker först till Paros €15 per person och sedan till Sifnos så kostar det totalt €19,50 per person. Vi kan alltså bo på Paros 2 nätter och ändå få hela resan billigare.
Sedan måste vi ju åka dyrbar från Sifnos till Pireus, kostar €45 per person eller €65 med snabbåt men det får vi väl ta då. |
|
||||
|
||||
![]()
Det gäller verkligen att knepa och trixa, men det vet jag att du är bra på!
Ska ni bo på samma ställe som ni bodde på för många år sedan i Kamares? Hälsa Maria och tjejerna! Birgitta, som är lite sur ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har inte bokat något boende i Sifnos, det är ju länge till det ännu. Vi får se vad som händer.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha en fin resa! Masse "Navigare necesse est. Vivere non est necesse." |
|
||||
|
||||
![]()
Nån gång skaaa jag till Naxos! Högt på listan.
Hoppas på avgångar från Landvetter.. Eller det kanske finns men att jag tyckte det var bökigt på nåt sätt ![]() Ha en fin Greklandsvistelse Jane'rik! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|