![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Har en liten fraga som jag skulle vilja ha svar pa.
Vad skulle ni vilja kunna kopa i sverige som det ar svart att fa tag pa? Alltsa grekiska matprodukter? God fetaost!, linser(bonor), bergste!, kamomillte(ej pase), oregano(rigani), oliver, olivolja, halva.....?? Agapi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Timjanhonung!
![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Getunge!
Naturligtvis då i tillagad form ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
God fetaost!, linser(bonor), bergste!, kamomillte(ej pase), oregano(rigani), oliver, olivolja, halva.....??
Agapi ![]() Det enda som är svårt att få tag på är bergste, allt annat finns. Däremot saknar jag riktigt god honung, Nescafe för Frappe är inte alltid lätt o få tag på! Kirhtaraki = pasta som ser ut som ris eller pastan till pastitsio. Killing är inte helt lätt ( samt dyrt) och Mythos finns ibland...... Camilla ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() har inte smakat den....ännu! ![]() Om ett par veckor vet jag! |
|
||||
|
||||
![]()
Det enda jag saknar är FIX. Det skulle faktiskt vara gott att kunna köpa hem några burkar nån gång emellanåt.
Har ni tänkt börja exportera? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Frappe/ Camilla.
Hoppas du mår bra. Nescafe och kritharaki kan jag fixa lätt till dig här i Göteborg. Det är bara att höra av dig. Du kanske kommer ner snart? Filakia. Katerina. Senast redigerad av katerina den 2006-05-30 klockan 20:33. Anledning: Ville svara till Camilla inte till författaren av inlägget. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vet inte om denna skiljer sig från Kirhtaraki men vi märker i all fall ingen skillnad. //Åke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Det jag saknar mest är grekiska tomater. Finns det någon vettig orsak till varför vi i Skandinavien importerar både apelsiner och tomater från Spanien men inte från Grekland? Jag fattar inte!
Ypsilon |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ang. tomaterna så är det kanske så att då de inte är lika "perfekta" i utseende som de spanska så tror väll grönsaksimportörerna att de inte går att sälja här p.g.a. detta? //Åke |
|
|||
|
|||
![]()
Det jag saknar mest från Grekland är INTE mat alls eller dryck, jag hittar sånt så det täcker mitt behov här i Sverige...så smakar det inhemska desto bättre i Grekland, som just tomater, apelsiner och grekiskt öl..
Det jag saknar MEST är att aldrig hitta bra grekisk musik på CD!!! Att alltid antingen behöva beställa över nätet eller att stressköpa när man är i Grekland...Så härligt det vore att kunna köpa sånt i skivaffärer i Sverige! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Det borde någon satsa på
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad ar FIX for nagot? Har nagra ideer om export. Men ar en aning tveksam om hur det skulle ga. Vet ni vad bergste ar? Har ni druckit det nagon gang? Alltid obesprutat. Kan aven kallas halsote. Anvands mycket har nar nagon ar sjuk, forkylningar osv. Men gott att dricka annars ocksa. Tack for alla era svar. Kom garna med fler ideer. Katerina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
FIX är en grekisk ölsort.
//Åke |
|
|||
|
|||
![]() Citat: