|
||||
|
||||
Rumspriser i augusti
Hej alla Greklandsfrälsta,
Jag undrar om det är OK att betala 65 euro för Aperanto på Sifnos den 22/8? Vi åkte samma period förra året och betalade då mellan 45-65 för bra lägenheter på Naxos/Antiparos. Eftersom alla säger att man bör förboka Sifnos denna perioden vill vi inte chansa. Vi vill gärna bo bra med havsutsikt. Vad säger ni, är vi dumma som bokar iförväg? Hälsningar Suz |
|
||||
|
||||
Sv: Rumspriser i augusti
Aperanto är fantastiskt fint, men det finns ju andra ställen med havsutsikt i Faros!
Vi bodde (visserligen i sept) på Aperanto för €36/natt, vi hade inte förbokat, och vi var två vuxna och två barn. Jag tycker det låter dyrt. Bea |
|
|||
|
|||
En stund siden jeg har vært på øyferie, men for meg høres det ikke spesielt dyrt ut. Når vi kjører rundt på fastlandet i høysesongen, betaler vi som regel mellom 50 og 80 euro for dobbeltrom med frokost.
Har du kontaktet hotellet direkte, gått via lokalt reisebyrå eller funnet en hotellsite på nettet? Sistnevnte er ofte dyrest. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag skulle inte säga att ni är dumma som förbokar. Jag gjorde misstaget förra året att åka till Grekland i mitten av augusti och upptäckte till min förvåning att alla båtar av fulla så vi fick åka till Sifnos. Väl där fick jag leta rum i timmar, kändes som att jag var ute på landet och jag frågade varenda människa som stod på en tomt. När jag till slut hittade boende (det var totalt uppbokat ÖVERALLT) var priset ganska saftigt, det låg nog på 60 euro per natt, så jag skulle gärna boka i förväg, dock är ju 65 euro väldigt dyrt...
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Ja, haha, jag hade ingen aning om jungru Maria-dagen förrän jag var där nere förra året! Så då var nog våra priser schyssta iaf
Senast redigerad av inkfish den 2006-07-01 klockan 13:13. Anledning: för långt citat |
|
||||
|
||||
Ja, ibland lär man sig den hårda vägen i Grekland
|
|
|