![]() |
|
||||
|
||||
![]()
CamillaN och ciachooler: Ber tusen gånger om ursäkt att jag schabblade bort både tråd och inlägg
![]() -------------------------------------------------------------- CamillaN Har för mej om att jag läst här någonstans men kan inte hitta det... Att det ska finnas nån rätt som är speciell just på Rhodos med hela små friterade räkor som man äter MED skalen. Någon som vet om det stämmer och i så fall vad rätten heter ?? Nyfiken också på om det finns någon annan rätt som är speciell just för Rhodos ?? //Camilla. -------------------------------------------------------------- ciacoohler Denna rätt beskrev min dotter för mig .när hon varit på Rodos sept 2000,men jag antar att den finns kvar än.Vet ej var den heter .De säkert inte på nåt turistiskt ställe de åt på för hennes sällskap var en grekisk kille. -------------------------------------------------------------- Zanét Små hela friterade räkor med skal på har jag ätit på tavernor på nordöstra fastlandet. Kommer dock inte ihåg namnet. Man äter dem precis som du säger med skal och allt. Jättegoda //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Räkorna heter "Symi räkor", de godaste jag ätit någonsin åt jag på To Steno som ligger på Agion Anargiron 29 strax söder om gamla stan. En av de bästa grekiska tavernor jag ätit på. Ägarna (Nikos och Elias) kommer från Karpathos. Hit går mest greker, det ligger avsides i en liten gränd och är inte helt enkelt att hitta. Ett måste när man är på Rhodos.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad heter dessa räkor på grekiska, vill gärna prova dem men jag antar att det inte fungerar med att beställa "symiräkor" rakt av
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det står "Symi shrimps" på menyerna.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack!!! Detta ska provas! Dvs om vi hittar till To Steno......
![]() ![]() |
![]() |
|
|