![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
För mig är den bästa stunden på dagen precis när jag går ut från hotellet på morgonen. Känslan av att vara på väg mot nya upplevelser och förväntan på vad dagen har att ge är som starkast just då. Det är den bästa stunde på dagen för mig i Grekland. Vilken är din bästa stund på dagen? |
|
||||
|
||||
![]()
Jag som bor i midnattsolens land uppskattar verkligen mörkret och värmen! När solen gått ned och mörkret lagt sig ochmaten man beställt på tevernan just har kommit in på bordet.. personalen går runt och tänder ljuslyktorna och man smakar på husets vin ur plåtkannan.. och det är varmt och skönt (och förhoppningsvis inga mygg under bordet! men väl kissar som vill smaka på maten) Det är den bästa stunden på dagen!
|
|
|||
|
|||
![]()
Nja, det är med viss tvekan jag accepterar att du använder rubriken från mitt gamla kåseri...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Skulle det däremot visa sig att du falskeligen anklagar mig för urkundsförfalskning så är det minsta man kan begära att du gottgör det genom att bjuda mig på fyra resor! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() http://www.kalimera.nu/resebrev/kaseri_peter.html Just nu säger Elisabet OUPPS, Shit happens... Peter - som ser fram mot 3 gratisresor 2007... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enligt en enhällig jury är det alltså jag som med rätta emotser nämnda check! |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Men i bland kommer jag nog att chansa.... Jag som själv har fullt upp med att få ihop till en greklandsresa per år. Den bästa tiden på dagen är, tycker jag, när man helt utmattad (hur kan man bli det av att ligga på stranden hela dagen?) kommer tillbaka till boendet och slår sig ner på balkongen och bara njuter, vilket man för övrigt redan har gjort hela dagen... // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ingen bäst stund, men jag svarar ändå!
![]() Sedan har man ju de där dagarna när man är ute och ser sig omkring, upplever ön, insuper kultur och historia och lär känna platsen man är på ännu bättre. Eller är ute till havs på en båttur och tar sig ett dopp i det djupa vattnet. De tillfällena är speciella de med. Nej, jag väljer nog inte ut något tillfälle utan säger att hela upplevelsen är speciell. Hoppas det duger som svar. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Men jag låter udda vara jämt och avstår vidare krav, för denna gång. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() För övrigt föranledde mig en annan tråd att komma ihåg att den bästa stunden på dagen är när man letar eluttaget ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Men för att återgå till ämnet. Den bästa stunden på dagen för mig är när jag sitter på "min perfekta balkong" ![]() Jag brukar ta "siesta" dvs sova en timme mellan 17 och 18 ungefär. Det ger ytterligare en dimension av dagarna på resan. Normalt sett när man vaknar är det ju en "ny" dag! Men när jag vaknar från siestan i Grekland är det fortfarande samma dag! Så på ett sätt känns det nästan som att jag "dubblar" antalet dagar. Det skiljer ju väldigt mycket på aktiviteterna dagtid och kvällstid. Sol och sand, utflykt eller sitta Torg på dagen. Mat och andra nöjen på kvällen. Så jag upplever ofta att varje dag innehåller två olika upplevelser. Det blir liksom två dagar i en... ![]() Men tiden där går ändå alltid alldeles för fort... ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Den bästa stunden på "första dagen" är när man närmar sig stället där man skall bo. Skall man bo på sitt vanliga ställe så pirrar det ordentligt i magen när man vet att man skall träffa sina vänner igen
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den stunden som jeg tenker mest på, er om morgenen når jeg går ut på balkongen, kjenner varmen mot huden, nyter utsikten (hva nå den enn måtte være) og ser at dette blir nok en fantastisk vakker dag!!
Å kunne sitte på balkongen kl 8 om morgenen i en slik varme kan man jo drømme om her jeg bor i Norge. (Vi har nå 6 grader, regn og sterk vind. Minner om oktober.) Lille som har 20 dager til avreise Kreta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min bästa stund är på morgonen, när jag kommit hem från att varit och harpunerat eller bara dykt och simmat, kl är då runt 7.30. Tar en dusch i trädgården och masar omkring i morgonrock för att göra dagens första Frappé! Den intages på verandan bara sittandes och tittar ner över havet! Och lyssnar till alla ljud
![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Den bästa stunden på dagen är ABSOLUT stunden då man just efter duschen på eftermiddagen sätter sig på balkongen i skuggan och läser en bok, med något gott att dricka inom räckhåll. Då är det enda man behöver fundera på VAR man ska äta på kvällen....
tycker Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ivi -som helst vill ha en ouzo eller ett glas iskall retsina som sällskap då |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Då är vi i alla fall tre som vill ha det! Lissi med Cbriss |
|
|||
|
|||
![]()
Den bästa stunden är hela dagen, är just beroende på vad man gör, oavsett om det är på morgonen, med Frappe framför sig,,,eller kanske mitt på dagen, i skuggan av stranden, ätandes en helt underbar lunch, eller kanske just på natten, när allt är mörkt och stilla med alla dofter som slår emot en, när man sitter där på sin balkong och tycker synd om alla som inte är i Grekland,,,,eller har jag fel??
Den bästa stunden på dagen är hela dygnet i Grekland! |
|
||||
|
||||
![]()
Morgonsimturen alldeles ensam när resten av familjen fortfarande ligger och snarkar...
Piggelin-Stinab |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=lille]Den stunden som jeg tenker mest på, er om morgenen når jeg går ut på balkongen, kjenner varmen mot huden, nyter utsikten (hva nå den enn måtte være) og ser at dette blir nok en fantastisk vakker dag!!
Detta är även min bästa stund på dagen. Martinifk |
![]() |
|
|