|
||||
|
||||
Fotbollsrelaterade sånger
Sverige laddar verkligen och det märks inte minst i butikerna där Zlatan och övriga gänget syns överallt
På Radio Malmöhus hörde jag idag en låt som tydligen heter Zlatan och sångaren är en yngre förmåga För bara en liten stund sedan kom nästa variant där refrängen lyder som följer: Heja Sverige heja Sverige Vi ska vinna vi ska sjunga hela stadion ska gunga Hoppas det blev rätt återgivet nu //Zanét |
|
||||
|
||||
Sv: Fotbollsrelaterade sånger
Är det Frans du menar?
Ingen kickar fotboll som han, Zlatan.... osv? Den är kul tycker jag. Däremot tycker jag inte om Ledins VM låt, han borde kunna bättre. // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Har 0 koll på allt vad fotboll heter, men tycker det är skoj med glädjeyran över att vi är med //Zanét |
|
||||
|
||||
Jag håller med dig, Hellen. Frans är både duktig o gullig! Och Ledins låt, nej tack, den kan man vara utan. Här är texten till låten om Zlatan;
Who's Da Man Refräng: Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag sa Zlatan Svensken som vår superman, Zlatan, jag sa Zlatan I love you, ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic Vers 1 Ja vägen du startade ditt liv på var inte lätt. I Rosengård lever man inte så fett. Tänk att det fanns människor som sa att Zlatan var trams. Dom hade fel, vi hade rätt. Du är den bästa vi nånsin’ sett. Refräng Vers 2 Du leker med bollen, du har värsta kollen likt ingen ann’. Klacka i mål, släng dig i väggen Zidane. Ge aldrig upp, flaggan i topp för vårt fosterland. Visst é jag ung, men du é min kung. Kom hela Sverige var med och sjung. Refräng Who’s da man, Zlatan, Zlatan Who’s da man, Zlatan, Zlatan Who’s da man, Zlatan, Zlatan Who’s da man, Zlatan! |
|
||||
|
||||
Visste inte att det fanns så många VM-låtar
Frans är väl bara 7 år tror jag Martinifk |
|
||||
|
||||
Den låten kommer och bli sommarens mest spelade
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
" Det spelades bättre boll, på Gunnar Nordahls tid.
Det spelades bättre boll, på gräsplanen hemmavid. Det spelades bättre boll, innan dom unga tog vid. Och det spelades bättre boll på gräsplanen hemmavid. Bussen till Stadsparksvallen, avgick 20 i 6. Jag hade med mig min pipa och ett paket kex. Södra låg på nionde plats när det blåstes till spel. Matchen började med att Kocken passade fel. Det spelades bättre boll, på Gunnar Nordahls tid. Det spelades bättre boll, på gräsplanen hemmavid. Det spelades bättre boll, innan dom unga tog vid. Och det spelades bättre boll på gräsplanen hemmavid. Grimsås fick till ett skott, som målvakten tippade ut. Och hörnan las, men Nordström fick tag på bollen till slut. Södras anfall var bra, men mittfältet kom i kläm. När matchen var över, hade Grimsås med sig 2 poäng hem. Det spelades bättre boll, på Gunnar Nordahls tid. Det spelades bättre boll, på gräsplanen hemmavid. Det spelades bättre boll, innan dom unga tog vid. Det spelades bättre boll på gräsplanen hemmavid. Och NU ******! Det spelades bättre boll, på Gunnar Nordahls tid. Det spelades bättre boll, på gräsplanen hemmavid. Det spelades bättre boll, innan dom unga tog vid. Det spelades bättre boll på gräsplanen hemmavid." Ingen VM-låt direkt men Thorsson som skrev den och framförde den förtjänar givetvis en eloge, eller hur ? Hasse jag vill ha en fotbolls-ikon ! |
|
||||
|
||||
Givetvis ska Thorssons ha en eloge! Denna är bara en bland många som dom spelar, som är kanonbra Varför inte skänka låten "Klippans centrum" en tanke? Visst innehåller oxå den texten, något som handlar om fotboll eller?
Moster |
|
|||
|
|||
Citat:
Klippans Centrum är som en annan världsdel för mig som bor i Uppsala. Men låten är Hasse |
|
|||
|
|||
Men Andra generationen som sjunger "heja sverige" e den bästa tycker jag! den som nån nämnde först "vi sa vinna, vi ska sjunga hela stadion ska gunga!"
|
|
|||
|
|||
Vilken sång man än väljer så är det underbart att höra alla svenskarna sjunga i Tyskland! Och jag håller med....Frans visa är superbra! Att höra dessa finniga tonåringar skråla den visa en sju-åring skrivit är häftigt!
Säger Pia som var på plats både i Dortmund och Berlin, de första matcherna! |
|
|||
|
|||
Ingen VM-låt heller men Svenne Rubins spelade på Liseberg i Göteborg den 15 juni innan sverigematchen visades på storbilds-tv...
Långa bollar på Bengt (S. Rubin) Jag tänker tillbaks på min korta sejour Som tolvårig grabb i fotbollsskor Jag fick instruktioner, jag skulle gå Som back till vänster och tänka på Att kämpa och springa och bara slå Långa bollar på Bengt Bengt, han var påläggskalv Långa bollar på Bengt Jag blev befordrad till vänsterhalv Långa bollar på Bengt Jag tänkte: - Nu får jag min chans... så befängt Det går så sällan som man tänkt Min entusiasm kom på skam, den blev dränkt I långa bollar på Bengt Långa bollar Långa bollar Långa bollar på Bengt Långa bollar Långa bollar Långa bollar på Bengt En dag för inte längesen gick jag mej till fotbollsplanen ner Långa bollar på Bengt Döm av min förvåning, vem tror ni att jag ser Långa bollar på Bengt Jo, Bengt som blitt tränare nu på äldre år Och center var hans egen grabb, Bengt Junior Resten fick order: - Se till att ni slår Långa bollar Långa bollar Långa bollar på Bengt Långa bollar Långa bollar Långa bollar på Bengt Slå långa bollar Långa bollar Långa bollar på Bengt Bara långa bollar Långa bollar Långa bollar på Bengt |
|
||||
|
||||
Sangen borde ga sa har
"Ingen springer mindre an han Zlatan, jag sa Zlatan" En lite fulare visa korde de svenska fansen pa Ios mot England. Den lat sa har : "We are yellow we are blue, we are swedish so fuck you" |
|
|