Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-13, 19:50
Suzzana Suzzana är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Express Samina fd Golden Vergina

Hur många har åkte till Samos med Golden Vergina? Jag var säkert inte den enda. Vi försökte boka flyggbiljetter när vi visste vilken dag GV inte åkte. Jag har många gånger pratat men besättningen om flytväster och hur man skulle kunna öppna lådarna där de förvarades. Jag blev alltid utskratade. Who had the last laugh? Sen, ett år fanns båten inte längre på den route, fast min då ung dotter pekade ut den för oss i Paros hamn med nytt namn.
Då när man hörde om olyckan så kändes det inte alls som överaskning. Jag prattade med folk som hade varit med på olyckan. Värsta var att där man trodde att det skulle vara flytväster var det toiletpaper och ajax. Säkert annat saker i andra flytväst uttrymme.
Även i värsta väder sov vi alltid på däcket men inte så långt från "toiletpaper" skåpet så att jag och min familj skulle kunna rädda oss om nåt skulle hända.
Ungefär 2 veckor innan olyckan skedde hade jag skrivet till en (fel) shipping line med mina funderingar över säkerhet ombord båten!!
Hör av dig om ni också åkte med båten.

Senast redigerad av Suzzana den 2006-06-13 klockan 19:53.
Svara med citat
Gammal 2006-06-13, 21:12
Joanna Joanna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Express Samina fd Golden Vergina

Vad jag vet har vi aldrig åkt på den färjan, men många liknande genom åren. En tragedi som Express Samina borde inte vara 'easily forgotten'.
Min kära far som tenderar att tänka ut allt som möjligt skulle kunna gå fel tog med egna flytvästar under många år om jag inte missminner mig.
Han resonerade dock att det är större chans att överleva på en sjunkande båt än i en flyplans crash.
Speciellt eftersom han inte riktigt litade på de små vinglande olympic planen och den extremt korta landningsbanan på paros.

I somras brakade en båt in i hamnen på paros och sedan ut igen i viken för att senare komma tillbaka och släppa av alla. Kommer inte ihåg vilken färja det var, men tror att det kanske till och med var en Blue Star.
Min kompis Kat var ombord och flög ner för en trappa och landade på några mindre amused grekiska damer. Ingen skadade sig allvarligt dock, lyckligtvis.
Svara med citat
Gammal 2006-06-14, 14:26
Suzzana Suzzana är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Express Samina fd Golden Vergina

Sund far!!! Ha ha.
Men det som hände er hände också oss när vi skulle landa på Ikaria. Värst var att det var ambulanser och polisbilar och en massa folk där. Då blev man ordentlig rädd. Tänk att lastbillar hade motorn på hella tiden!!
Suzzana
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:31.