Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-21, 11:50
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Reseblogg

Tillsammans har vi så mycket kunskap om resmål och resor att till och med proffsen; resetidningar, guider och reseföretag får svårt att hänga med. Det bästa av allt är att den verkliga sanningen kommer fram, det är annars lätt att förvirras av alla förskönade katalogbilder med retusherade strandbilder och vidvinkel fotograferade hotellrum.

Därför är Kalimera en mycket bra sajt om resorna och resmålen i Grekland, då platserna och resorna är beskrivna av privatpersoner som verkligen vet vad dem snackar om. Tack, Janne, för att du är en pärla för dina erfarenheter och kunskaper från dina Greklands-resor som gjort att denna sajt blivit till en sajt man gärna besöker ofta.

Om man får lämna ett förslag...?:
För att göra Kalimera-sidorna ännu rikare med berättelser, tips och trix vore det väl kul med att öppna en "Reseblogg" under "Medlemslistan". Dvs att alla medlemmar har en var sin "Reseblogg" som man loggar in på och att man i bloggen skriver resedagböcker när man är ute och reser. Visserligen är "Forumet" en slags blogg, men det blir mer personligare om varje medlem har en egen blogg, där andra medlemmar kan gå in och läsa men ej svara. Vill man svara på en medlems blogg-inlägg tycker jag man ska skriva ett privat mejl.

Senast redigerad av inha den 2006-06-21 klockan 11:53.
Svara med citat
Gammal 2006-06-24, 22:26
Jayo Jayo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Reseblogg

Mycket bra förslag!
Svara med citat
Gammal 2006-06-25, 11:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

inha - Janne är i Grekland, om svar dröjer från honom vet du vad det beror på!
Svara med citat
Gammal 2006-06-26, 17:41
inhas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
inha - Janne är i Grekland, om svar dröjer från honom vet du vad det beror på!
jo, jag kände till det. och det är lugnt. alla har vi våra tripper att göra. tack ändå för infon!

Senast redigerad av inha den 2006-06-26 klockan 18:30.
Svara med citat
Gammal 2006-07-19, 15:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Tack, Janne, för att du är en pärla för dina erfarenheter och kunskaper från dina Greklands-resor som gjort att denna sajt blivit till en sajt man gärna besöker ofta.
Tack!

Inför nästa säsong (i vinter) kommer det ske en hel del förändringar på Kalimera, ditt förslag är mycket bra och jag ska göra vad jag kan för att implementera (hatälskar det ordet) egna bloggar. Plus att det förhoppningsvis kommer bli möjligt att lägga ut bilder för alla på ett smidigt sätt.
Svara med citat
Gammal 2006-07-19, 15:24
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Inför nästa säsong (i vinter) kommer det ske en hel del förändringar på Kalimera, ditt förslag är mycket bra och jag ska göra vad jag kan för att implementera (hatälskar det ordet) egna bloggar. Plus att det förhoppningsvis kommer bli möjligt att lägga ut bilder för alla på ett smidigt sätt.
Janne, det låter alldeles strålande! Det är lite bök med att lägga in bilder idag. Detta med bilder, förresten. Idag så har ju alla digitalkameror videofunktion. Kommer man att kunna lägga in små filmsnuttar, också?

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2006-07-19, 15:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Kommer man att kunna lägga in små filmsnuttar, också?
Ska kolla det. Filmer - även om de är små - tar fruktansvärt stor kraft från servern, så det är en kostnadsfråga. Även många bilder tar mycket kraft, men inte på samma sätt som filmer. När vi varje höst kör fototävlingar måste jag köpa extra serverkraft, och jag vågar inte ens tänka på vad det skulle kosta om vi började med filmer. Men - som sagt - jag ska självklart kolla upp det.
Svara med citat
Gammal 2006-07-20, 09:35
inhas avatar

Vad spännande! För det är ju kul att följa en mer personlig blogg när någon är ute och reser. Då få läsa vad den personen upplever under tiden denne är på resandefot. Man får då färska tips och trix.

Senast redigerad av inkfish den 2006-07-20 klockan 11:33. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.