|
||||
|
||||
Grekiska avlopp ?
Varför är grekiska avlopp i duschen inte JUST där det lutar ner? Är det någon grekisk (o)skriven lag att MAN FÅR INTE göra ett duschavlopp där det lutar neråt? Eller vad där det frågan om??!!
|
|
||||
|
||||
Sv: Grekiska avlopp ?
Intressant observation.
Själv har jag alltid varit övertygad om att det står i grekiska byggreglementen att avrinningen i badrummet alltid ska ligga på den högsta punkten |
|
|||
|
|||
Och varför aldrig ett duschdraperi eller åtminstone en gummiskrapa att använda efteråt? TV och luftkonditionering tycks de ju numera ha råd med till vartenda 25-eurorum...
|
|
||||
|
||||
Gummiskrapa tar mycket liten plats i packningen, jag har släpat runt min i minst tio år
|
|
||||
|
||||
Ja det där med gummiskrapa läste jag om innan vi åkte nu sist. Vi skrattade åt det då. Men väl där nere i i en grekisk dusch med en massa vatten kvar flera timmar efter en dusch, så man får automatiskt ett fotbad vid varje toabesök...så börjar man fundera på att kanske packa ner en fönsterskrapa till nästa greklandsresa. Det är nog inte så himla dum idé trots allt ändå!
|
|
||||
|
||||
Citat:
//PO |
|
||||
|
||||
En jättebra fråga!!! Dessutom; varför ska alltid toa-stolen vara närmst duschen med allt vad det innebär? Fastän locket är nere, blir toa-stolan "hal som en ål"
|
|
||||
|
||||
Sen kan man ju undra hur långsamt utvecklingen går gällande avloppsrören Det är fortfarande samma trånga rör sen minoernas tid. De hade väl knappast toalettpapper så de behövde inte bekymra sig om huruvida det skulle bli stopp eller inte.
Jag hade i alla fall inte velat vara en av städerskorna som byter soppåsarna i badrummet *rys* |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Det som är logisklt för mig är att man försöker få Grekiska folket att använda dusch , badkar och toalett så lite som möjligt, då menar jag inte för att man ska bajsa på sig eller duscha mindre, mer för att man inte ska slänga en pappersbit och sen spola som vi gör i sverige eller fylla ett helt badkar varje dag.
Grekland har väldigt mycket vatten men det förbrukas också 5 gånger mer vatten i Grekland än i Sverige. Det är också därför man i många delar av Grekland stänger av vattnet i flera timmar på sommaren för att spara på vatten, för det räcker helt enkelt inte till om man ska slösa i onödan... Så det är väl kanske därför man gör det lite svårt i toaletten eller badet, helt enkelt för att man bara ska använda det när det behövs |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Agda |
|
||||
|
||||
Inte förvånande att man förbrukar mängder av vatten när man låter vatten rinna t.ex. i kranar o toaletter som är otäta...
Inte heller har jag sett någon snålspolande toalett, känns väldigt onödigt att spola bort 12-14 liter vatten, för att skölja ut 2 dl pink... Fast det är ju samma i Sverige, även om snålspolande toaletter är ganska vanliga här numera.. |
|
|