|
||||
|
||||
Tillgång på boende i Lefkos i juli?
Den 27/7 drar vi till Karpathos för en veckas semester. Premiär för denna ö. Hade tänkt bo i Lefkos då vi vill ha nära till fina stränder. Eftersom allt fler bokar boende hemifrån börjar jag bli orolig över att inte hitta ett bra boende nära/på stranden när vi kommer ner.
Har mailat till Golden Sands men det var fullt. Väntar på svar från Nikos studios. Båda finns föreslagna här på Kalimera. Har googlat lite och hittat några andra men de verkar ligga lite off. När vi luffat runt tidigare har vi aldrig förbokat boende även om vi varit borta i juli-augusti utan det har alltid löst sig. Men nu börjar det kännas oroligt. Tror även att en viss kräsenhet infinner sig med åren samt att utbudet verkar vara lite begränsat i Lefkos. Ni som varit där - är det ont om logiställen för oss som inte reser charter? Tips på några andra bra boenden än de två ovanstående? |
|
||||
|
||||
Sv: Tillgång på boende i Lefkos i juli?
Karpathos ser ut til å værre veldig fullt av turister i August i år. Det er iallefall min erfaring da jeg også har strevd med å finne bosted... Men litt av grunnen er også at veldig mange hotel er chrtret så de har ikke lov til å tilby ledige rom de evt. har før få dager før ankomst. Så om man har litt is i maven så tror jeg at man kan finne en del i Pigadia i allefall...
I allefall var det den forklaringen jeg fikk fra Olympic. Han hadde rom, men hadde ikke lov til å love meg noe før et par dager før ankomst. Nikos hadde rom ledig for litt over en uke siden ( i omtrent den perioden du ønsker.), men leide bare ut ukesvis, altså ikke for bare 3-4 netter. Tria Delphina ligger også fint til etter min mening og det gjør vel i grunn Sarris også + flere andre... Lykke til! Vi skal bo på Golden fra den 2/8 og på Amaryllis fra den 6/8 Ia |
|
||||
|
||||
Nu är det ju så att det finns fler platser än Lefkos och Pigadia på Karpathos. När vi åkte igenom Arkassa senast såg jag massor av skyltar om Rooms. Även om inte något svenskt bolag har resor dit, är det ett populärt ställe för folk från andra länder. Och där har du jättefina stränder. Kan kanske vara värt att pröva, om Lefkos skulle visa sig vara fullt.
Karin som åker i morgon!!! |
|
||||
|
||||
Visst hade Nikos rum, både där och på nybygget. Vi bokar in oss en vecka på Nikos studio och gör utflykter på ön med moppe. Kollade in Sarris studio som du tipsade om men det blev Nikos.
Första gången jag bokar rum hemifrån (förutom hotell i Pireus) men det är med blandade känslor. En del av resans tjusning är ju att gå runt och leta boende. Nu blir visserligen denna resa ingen ö-luff i vanlig bemärkelse utan istället vill vi ta det lugnt och ladda batterierna. Längtar redan ! Både till det grekiska livet och till Karpathos som ö för det ska bli spännande att upptäcka ett helt nytt resmål. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
[quote=inkfish]Nja, de är inte föreslagna, de annonserar. Det innebär alltså inte att Kalimera rekommenderar dem eller går i god för dem.[/quote
Ojjjj, det där lilla finstilta missade jag i ivern över att leta boende. Skillnad på annons och Kalimera rekommenderar. Nåja, vi får hoppas att det är bra på Nikos Studio. Tack för upplysningen så jag inte sitter och muttrar över boendet och Jannes rekommendationer OM det inte skulle vara bra. |
|
||||
|
||||
Nikos ligger veldig fint til så det tror jeg blir bra. Dagun har nyss vært der og "lovpriste" stedet og atmosfæren...
Jeg ville også ha valgt Nikos fremfor Sarris etter mine "undersøkelser" ,har jo ennå ikke rukket å oppleve Lefkos. Men ettersom jeg forstår av kart og bilder så det ikke noen avstander å snakke om..., Nikos ligger ved den stranden jeg tror er den mest barnevennlige stranden (den midtre) Ia |
|
||||
|
||||
Det är alldeles säkert bra på Nikos studios. Har bara tillbringat några timmar i Lefkos men allting ser fräscht och fint ut där - utifrån i alla fall.
|
|
||||
|
||||
Tack för era lugnande ord. En gång - en natt blev det bara rättare sagt - bodde vi mot en "trädgård" med en get fastknuten rätt nedanför balkongen. Sämre än så kan det nog inte bli så jag är positiv!
|
|
||||
|
||||
Om du går tilbake til 28.4. hvor jeg hadde omtrent samme spørsmål..., så ble det lagt inn et panoramabilde over hele strandområdet. Der kan du se Nikos studios ved siden av "rent a car" omtrent midt på bildet.
Jeg registrerte meg, slik at jeg fikk sett bilde i kjempeformat... Tror også Dagun har lagt ut et bilde med utsikt fra en av balkongene etter at han kom hjem. Dere har garantert fått et bosted med bra beliggenhet. Kunne tenkt meg å bo der selv, men som jeg sa , han leide bare ut ukesvis, og vi skal bare bli der 3-4 netter før vi "bosetter" oss i Pigadia. God tur! Ia |
|
|