![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan R
![]() Alltså; i mitt tycke märkligt att varken Elafonissi eller Falassarna var med ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Att Elafonissi och Falassarna inte är med, tar jag som ett tecken på att skribenten INTE skrivit av andra utan valt egna inte fullt så kända stränder att peka ut. BRA GJORT tycker jag!
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller helt med dig Elisabet! Finns det som kan ha MISSAT Elafonissi och Falassarna? Att de inte är med är i högsta grad tecken på att skribenten vill tipsa om nåt som alla inte redan känner till och jag fattar inte riktigt varför tipsen inte skulle vara självupplevda.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det står i repotaget att dessa 7 stränder på östra Kreta få inte missas.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Falassarna vet jag inte var det ligger, men elafonissi ligger ju på östra Kreta
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT][INDENT][INDENT]
Citat:
[/INDENT][/INDENT][/INDENT] Senast redigerad av ciakoohler den 2006-07-05 klockan 23:09. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Elafonissi, hur långt åt öster ligger den? Jag hittar den inte på min Kretakarta.
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT]Elafonissi ligger på västkusten lite åt söder
[/INDENT] |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Men om du håller kartefanskapet upponer, nog fasen ligger det då österut ![]() Senast redigerad av ricky den 2006-07-05 klockan 23:16. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag som blev så förhoppningsfull då jag såg inlägget om öster ut.
Båda ligger alltså väster om Chania? // Helén Senast redigerad av Hellen den 2006-07-05 klockan 23:20. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja då är vi överens då
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad bra, nu har jag en karta med Falassarna utsatt och en med Elafonissi
![]() // Helén (som inte heller är någon orienterings stjärna) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja.
Falserna ligger lenger vest, altså så langt vest du kan komme ![]() ![]() Ia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit på östra Kreta fem gånger och varit på några av dessa stränder! Många verkar tror att östra Kreta bara är Hersonissos och väldigt turistigt! Tar man sig bort från turistorterna kan man finna det genuina Grekland! Vi har hyrt bil flera gånger och hittat flera ensliga stränder där vi varit för oss själva! För ett par år sedan var vi vid stranden i Irapetra helt ensamma en hel dag, underbart!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Elafonisssi och Falassarna, de är säkert värda ett besök. Men...under vår semester på Kreta för några veckor sedan besökte vi Gramvousa och Balos Bay. En helt underbar plats.
Om ni letar efter paradiset så är min mening att denna strand ÄR PARADISET! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har ju aldrig påstått att tipsen inte var självupplevda
![]() ![]() ![]() Brige, minst 15 besök samt, nyligen hemkommen från 3 veckors bilkryssande över HELA Kreta ![]() ![]() ![]() Har nu kollat texten bättre och, får be om ursäkt igen ![]() ![]() Senast redigerad av Brige den 2006-07-08 klockan 23:39. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Senast redigerad av Ia den 2006-07-08 klockan 23:59. |
![]() |
|
|