![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan! Jag och min pojkvän åker och båtluffar till kykladerna tillsammans med ett annat par 24.7-3.8. Ser jättemycket framemot resan men är lite rädd för att bli blåst på rumspriserna eftersom vi aldrig varit där tidigare...
![]() Så vad är ett rimligt pris för ett dubbelrum i "okej skick", med eget wc/badrum? Skulle helst ha ett eget litet kylskåp och luftkonditionering i rummet också, hör det till standarden? Vi kommer antagligen att besöka Naxos, Milos och Amorgos, och stanna några nätter per ö... men allt är möjligt! ![]() Är tacksam för all hjälp! Ha det bra! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag var på Naxos och Amorgos i augusti förra året, men det fanns inget överflöd av lediga rum då. På Amorgos bodde jag på Katapola Rooms, kostade 35 euro/natten. Där fanns dubbelsäng, egen toa & dusch, kylskåp och litet kök. Tror inte det fanns någon luftkonditionering. Inget märkvärdigt boende alls, men helt ok. På Naxos bodde jag hemma hos en grekisk familj och betalade 50 euro/natten, efter prutning(!). Toa och dusch fick vi dela med övriga gäster och luftkonditioneringen bestod av en liten bordsfläkt. För ett "normalt" (alltså hotell) boende på Naxos så ligger rumspriserna däromkring, ofta högre. När jag var där förra året var det ont om lediga rum och då steg självklart priserna. Generellt är Amorgos billigare att bo på än Naxos. Jag tyckte inte att luftkonditionering var nödvändig på Amorgos. Däremot var det vidrigt varmt på Naxos då det inte fläktar lika duktigt där! Luftkonditionering är annars rätt vanligt, men man brukar få betala extra för det. Milos vet jag inget om eftersom jag inte varit där (ännu!). Trevlig resa! /Avundsjuk ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men jag talar bara av egen erfarenhet. Det finns säkert de som upplevt det tvärtom. |
|
||||
|
||||
![]()
På Naxos finns enligt mina erfarenheter betydligt fler möjligheter att hitta billigt boende. Utbudet är mer begränsat på Amorgos.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
50 euro tycker jag verkar hemskt dyrt! När vi var där i oktober förra året bodde vi jättebra för 20 euro. är det sån skillnad på säsongerna?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi förväntar oss inte havsutsikt och pool i dessa rumspriser, men finns det så blundar vi inte ![]() Mer än så behöver man inte betala på Naxos, det går säkert att komma billigare undan också // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för alla svar! Nu har vi åtminstone riktmärken!
![]() Ha det bra! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Utan att förringa andras erfarenheter så vill jag nog påstå att sannolikheten att ni får betala mer än 15-18 euro för ett bra rum med kylskåp och luftkonditionering första veckan i augusti är stor. Räkna snarare med 25-40 euro vid den här tidpunkten.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kom hem från Kykladerna för en vecka sedan. I Katapola på Amorgos betalade vi 30 euro för en välutrustad lägenhet, endast några meter från vattnet. På Koufonissi betalade vi 35 euro för ett mycket fräscht hotellrum alldeles nere vid stranden i Chora. På Naxos var det klart lätt att pruta, hotellägarna slåss nästan med varandra. Vi gav 20 euro för ett riktigt fint dubbelrum vid Georgios-stranden i Naxos stad.
Vi hade AC och TV överallt där vi bodde, och det var nyrenoverat och fräscht. Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Eva- Jag tor du missuppfattat mitt inlägg ang. priserna, Jag skrev 15-18E/person och natt, inte per rum. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2006-07-08 klockan 22:00. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Fast det var väl inte 15-18 per rum utan per person? Då är det inte lika orealistiskt om man är två - även om jag lätt tror att man punga ut med minst 40 per rum i aug.
|
|
||||
|
||||
![]()
Editerad precis mitt inlägg med den informationen.
15-18E/person och natt, då jag aldrig rest själv så vet jag inte hur mycket rumsuthyrarna tar när man reser ensam. Sara81 skrev ju "jag och min pojkvän" Då är de nog två som reser ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, så tolkade jag det också. Jag ville bara bekräfta att du inte var så fel ute.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Aha då är jag med. Oftast är priset per rum med några euro mindre för den som reser ensam. På ett par ställen har jag tidigare betalat 5 euro mindre första natten när jag bott ensam men när dottern anslöt höjdes priset.
Eva Senast redigerad av inkfish den 2006-07-09 klockan 11:52. |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, vi e ju nog två..
![]() Tack för att ni orkat svara! Nu är det inte alls länge tills vi far! ![]() Ha det bra! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |