|
|||
|
|||
restaurang rhodos stad
jag åker till Rhodos på lördag och undrar om lite tips på bra grekiska restauranger med adress.
gärna med blandat smårätter, fisk. skaldjur. kött och vegetariskt. Vill inte fastna i några turistfällor Tack på förhand |
|
||||
|
||||
Sv: restaurang rhodos stad
Då ska du leta upp den lite mindre gatan Kathopouli mitt i nya stan och äta på Chalki. Enormt vällagad, traditionell grekisk mat. Ännu godare - i min smak - äter man på Niochori som ligger runt hörnet, smårätterna där är de godaste jag vet.
Det är turister på båda ställena men det beror bara på att det är så GOTT, några fällor är det definitivt inte |
|
||||
|
||||
Instämmer med föregående talare! På Chalki och Niochori har även vi ätit oss proppmätta, eftersom vi var bara "tvungna" på att testa en rätt till
Ivi |
|
||||
|
||||
Fast jag fattar inte - var han alltså arg för att ni gick på Niochori också
Och hur kunde du inte nypa ifrån, med tanke på att du förstod vad han sa? |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen
Låter som två bra ställen Ska bli skönt med semester Åker i kväll Patrik |
|
|||
|
|||
Ägaren till Resturang Victoria gör precis likadant han säger inte hej när man går förbi o förbjuder även sin personal att hälsa o säga hej bara för man inte går dit mer o äter. Får man bättre service på andra ställen så går man dit istället..O han har förlorat många gäster för dom går till Yamas istället där flera av personalen på Victoria jobbar nu...
|
|
|||
|
|||
Hej Peter!
Min tanke går eefter din beskrivning direkt till Tsambika Pension. Där har vi bott många gånger vid våra Rhodosresor och vi har trivts alldeles utmärkt. Det är ju ett enkelt ställe med ganska stor variation av storleken på rummen men trädgården är så fin och Tsambika o hennes man Costas mycket trevliga. Nu har vi inte bott där de sista 5 åren vi varit nere på Rhodos då vi har bekanta där som vi bor hos så jag vet inte vad det kan kosta nu, men en bekant till oss ringde ner och frågade om pris för 2 år sedan och då skulle det kosta 30 €uro per natt. Jag skriver telefonnumret om du vill ringa, men Tsambika pratar bara grekiska o italienska men hennes man pratar en del engelska. Tsambika Pension, Kathapouli 38-40 RHODOS, tel: 0030 2241 026840. Margaretha |
|
|||
|
|||
Hej
Niochori ligger vid kyrkan. Om du står i gränden med ryggen mot kyrkan så ligger den rakt fram, och till den andra skall du ta gränden till höger för att komma till. Smaklig måltid. Snart där också (i slutet av september, men vem räknar) |
|
|||
|
|||
Testa restaurang Capricci, riktigt god mat. Ligger på 17 Ap. Amerikis Str. följ "bar-street" (mot stora rondellen vid Windy) tills du kommer till Hotel Blue Sky, följ muren runt hotellet (muren på din vänstra sida), gå upp för gatan med lutning, sväng höger vid T-korset, följ gatan tills du kommer till ett gym på höger sida. Restaurangen ligger på bottenvåningen.
Mvh Alex |
|
|||
|
|||
Mona Lisa är ett väldigt bra ställe.
|
|
|||
|
|||
restaurang Di Rodi gatan brevid bargatan e riktigt bra deras vitlöksbröd e sjukt goda:-) o allt annat också
|
|
|