|
||||
|
||||
Fråga om transport från flygplatsen
Nu behöver jag hjälp av er som kan Karpathos.
I resmålsbeskrivningen A-Z står det följande om transporter "Ingen flygbuss till/från flygplatsen, förbeställ taxi om du reser på egen hand." Vi ska till Lefkos och vad kostar en taxi dit? Nikos som vi ska bo på har erbjudit sig att boka en taxi. Vi brukar ytterst sällan åka taxi utan försöker uppleva vardagens Grekland genom att åka buss. Den lilla pirrningen i magen om chauffören ska komma ihåg vårt bagage under bussen när man kliver av är ganska mysig. Än så länge har vi inte sett en buss försvinna med våra ryggsäckar ! Peppar, peppar....... Går det inga bussar alls från flygplatsen till Lefkos? Kan man åka taxi till Piagadia och sedan buss därifrån eller? |
|
||||
|
||||
Sv: Fråga om transport från flygplatsen
För allt vad jag vet så går det inga bussar alls från flygplatsen.Taxi fr flygpl t Pigadia kostar 13€ o fr Pigadia t Lefkos 33€ så jag antar att det blir runt 40€ direkt t Lefkos.Bussar fr Pigadia t Lefkos går bara vid 10 tiden på morronen.Ha det så härligt !!
|
|
||||
|
||||
Istemmer....
Vi skal også til Lefkos, Golden Sand, og har fått beskjed om INGEN BUSS fra flyplassen, og taxi ca. 35-40 E. Husk også at det ikke går buss til Pigadia på søndager og at det IKKE fins minibank/bankomat i Lefkos. Går du altså tom for penger må du inn til Pigadia (taxi ca. 35 E. en vei) , Det går ettersom jeg har forstått bare buss fra Lefkos til Pigadia om eftermiddagen og ikke buss tilbake før morningen dagen etter. Dette er hva jeg har lest meg til , men det kan jo ha kommet bedere busstilbus denne sesongen. Det er også få hoteller og restauranter som tar kort... Ia |
|
||||
|
||||
Tack för eran information! Blir till att be dom förboka en taxi åt oss.
|
|
|